کارگران ساختمانی

مدیرکل روابط کار، جبران خدمت و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس برنامه تحولی تدوین شده، طرح طبقه بندی مشاغل تا پنج سال آینده در تمام واحدهای با بیش از ۵۰ نفر کارگر عملیاتی و اجرایی می‌شود.

به گزارش ایراسین، احمد غریوی اظهار کرد: برابر برنامه تحولی در سال گذشته یکهزار کارگاه و در سال جاری یکهزار و ۵۰ کارگاه انجام شد و در انتهای سال جاری در مجموع ۲ هزار و ۵۰ کارگاه در سطح کشور نسبت به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه طرح طبقه‌بندی مشاغل به دنبال رسیدن به عدالت مزدی هستیم تا علاوه بر کمک به معیشت و واقعی کردن دستمزد کارگران، افزایش بهره وری در تولید را شاهد باشیم، تصریح کرد: بنا داریم در پنج سال آینده تمامی واحدهای بالای ۵۰ نفر کارگر را در راستای ایجاد عدالت مزدی زیرپوشش طرح طبقه‌بندی مشاغل قرار دهیم که در صورت تحقق این مهم با تعادل‌بخشی به بازار کار، علاوه بر هم‌افزایی بین کارگر و کارفرما، شاهد افزایش بهره‌وری و ایجاد روحیه و انگیزه در بین نیروهای کار خواهیم بود.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مطلوب در حوزه روابط کار کشور، ایجاد ارتباط نزدیک و مؤثر میان ستاد و اجراهاست، گفت: با تشکیل کمیته‌ای تخصصی متشکل از حوزه روابط کار ستاد و مدیران روابط کار در بخش اجرایی تمامی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها از سال ۱۴۰۱ با خرد جمعی تدوین و ابلاغ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تعاملی، مشورتی بودن و استفاده از خرد جمعی در صدور این دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها باعث ارائه خروجی بسیار تخصصی و درست می‌شود به طوری که در چند سال اخیر هیچیک از این موارد ابلاغی توسط این وزارتخانه توسط دیوان نقض نشده است.

مدیرکل روابط کار، جبران خدمت و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات ارزشمند این وزارتخانه برای ارائه خدمات شایسته به مردم، راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار و زیرسامانه‌های مرتبط با آن است که به طور مستمر در راستای توسعه آن اقدام می‌شود تا خدمات حوزه روابط کار به صورت الکترونیکی به مردم ارائه شود

غریوی گفت: تهیه و تولید زیرسامانه ثبت قراردادهای کار نیز از دیگر اقدامات مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که با ابلاغ نهایی آن تمامی کارگران و کارفرمایان باید تمامی قراردادها را در آن ثبت کنند.

وی ادامه داد: در حوزه مراجع حل اختلاف کار نیز استقلال مراجع توأمان با رسیدگی و انشا آرا دقیق و مستدل بسیار اهمیت دارد و مورد تاکید واقع شده و این موضوع در عین منع مداخله افراد در فرایند رسیدگی و صدور آرا، به معنای پاسخگو کردن اعضای مراجع حل اختلاف در قبال آرای صادره است.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یک‌هزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تأمین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تأمین نیاز تولیدکنندگان با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =