شهرداری

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: نظام مدیریت منابع انسانی دهیاری‌ها و اصلاح آیین‌نامه استخدامی دهیاران در برنامه هفتم توسعه مطرح شده که با جدیت در دستور کار و پیگیری است.

به گزارش ایراسین، مجتبی رضازاده اظهار کرد: اتفاق خوبی در سال اخیر رخ داد و بعد از ۱۲ سال، آئین‌نامه و دستورالعمل حقوق و دستمزد دهیاران ارتقا یافت که البته بسنده به این آئین‌نامه نمی‌کنیم.

وی بیان کرد: اگر آئین‌نامه استخدامی دهیاران اصلاح شود، نیروی دهیاری و دهیاران از بحث قانون کار خارج می‌شوند و در قالب قانون خدمات کشوری و مثل و همانند شهرداری‌ها دارای یک نظام مدیریت منابع انسانی مختص خود می‌شوند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: بعد از ۱۰ سال، پنج‌هزار نیروی انسانی جذب دهیاری‌های کشور شد که سهم استان مرکزی از این تعداد، ۲۸۲ نفر بود و این استان جزو اولین‌ها در کشور بود که آزمون جذب نیرو را برگزار کرد.

رضازاده اظهار کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها استان مرکزی در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ به عنوان برتر کشور معرفی شد که این مهم با تلاش دهیاری‌ها، شوراهای روستایی و راهبردهای مدیریتی استان محقق شده است.

وی با بیان اینکه، روز روستا و عشایر فرصتی برای تجلیل و قدردانی از خدمات فعالان و خدمتگزاران این بخش است، گفت: این روز همچنین فرصتی برای یادآوری اهمیت موضوع روستا در توسعه و آبادانی کشور است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: ۲۵ درصد جمعیت کشور در حوزه روستایی است، اما زیرساخت اصلی کشور در حوزه اقتصاد، تولید و زنجیره ارزش‌آفرینی جامعه از بستر روستا است.

رضازاده اظهار کرد: دهیاران نمایندگان عالی مردم و ابزار کارآمد حکمرانی و حاکمیت در کشور هستند و منتخب شوراهای اسلامی روستایی همه وظایف خود در راستای خدمت برای توسعه روستاها به کار گرفته‌اند.

وی عنوان کرد: هرچه در راستای توسعه روستایی گام برداشته شود، کیفیت زندگی در این مناطق بهتر می‌شود و خدمات گسترده‌ای از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در روستاها ارائه شده که قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: طرح حامی بیمه دهیار برای نخستین‌بار در کشور در حال اجرا است و در راستای تسهیلات با نرخ کم نیز حمایت‌های ویژه‌ای در حوزه جوانی جمعیت برای دهیاران دارای سه فرزند و بیشتر، دهیاران دارای ۲ مسئولیت و دهیارانی که طرح درآمدزا داشته باشند، در نظر گرفته شده است.

رضازاده عنوان کرد: استراتژی و راهبرد دفتر روستایی در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، حمایت و پشتیبانی از دهیاران است که در خط مقدم خدمت در جامعه روستایی قرار دارند.

وی گفت: دهیاری‌ها نباید وابسته به منابع دولت باشند و استان مرکزی به دلیل صنعتی بودن، یکی از استان‌های خوب کشور به لحاظ منابع پایدار دولتی است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: در بسیاری از استان‌های کشور پروژه‌های عمرانی به دلیل منابع مالی ضعیف اجرا نمی‌شود.

رضازاده تاکید کرد: استان مرکزی بسترهای خوبی در گردشگری روستایی دارد که باید شناسایی و مورد بهره‌گیری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه، ستاد خیرین توسعه شهری و روستایی کشور در هفته جاری در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور راه‌انداری شد، گفت: دهیاری‌ها و شهرداری‌ها بدون مشارکت و ارتباط دوسویه با مردم نمی‌توانند خدمات ارائه دهند و لازم است معتدمین در این خصوص شناسایی و از ظرفیت خیران داخلی و خارجی بهره‌گیری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =