بهاروند

مدیر سرمایه‌گذاری فولادمبارکه گفت: اتحاد برقرار شده بین گروه فولاد مبارکه و شرکت کاوه پارس یک اتحاد استراتژیک بوده که می‌تواند منجر به تعریف پروژه‌های مشترک دیگری میان این دو مجموعه بزرگ فولادی و معدنی کشور شود.

به گزارش ایراسین، مجموعه بانک پارسیان ۱۰۰ درصد سهام شرکت صنایع معدنی کانی سازان کیمیا را طی آگهی مزایده برای فروش منتشر کرد. این شرکت نزدیک به ۹۱ درصد از سهام شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس را در اختیار دارد. شرکت اپال کانی پارس با نماد اپال یک هلدینگ بورسی به شمار می‌رود که در حوزه زنجیره بالا دست فولاد فعال و دارای تعدادی شرکت سرمایه پذیر است.

محمد بهاروند، مدیر سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در این راستا بیان کرد: شرکت اپال کانی پارس از توان تولیدی بالایی در زنجیره فولاد برخوردار است و مجموع توان تولیدی این شرکت شامل یک واحد گندله سازی پنج میلیون تنی و یک واحد کنسانتره ۲.۶ میلیون تنی به همراه یک طرح توسعه ۲.۴ میلیون تنی کنسانتره در شرکت صنعت معدنی اپال پارسیان سنگان و یک واحد آهن اسفنجی ۸۰۰ هزار تنی در فولاد سبزوار می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از امتیازات بسیار مهم این هلدینگ قرارداد بلندمدت آن جهت تأمین سنگ با ایمیدرو از مجموع معادن سنگان با ذخیره بیش از یک میلیارد تن در استان خراسان رضوی است.

بهاروند خاطر نشان کرد: گروه فولاد مبارکه سهام شرکت صنایع معدنی کانی سازان کیمیا را در قالب یک مشارکت با شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس خریداری کرد و اکنون ۵۵ درصد سهام این شرکت به فولاد مبارکه و ۴۵ درصد آن به شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس تعلق دارد.

وی افزود: این اتحاد برقرار شده بین گروه فولاد مبارکه و شرکت کاوه پارس یک اتحاد استراتژیک بوده و از نقاط قوت این خرید محسوب می‌شود. همچنین این اتحاد می‌تواند منجر به تعریف پروژه‌های مشترک دیگری میان این دو مجموعه بزرگ فولادی و معدنی کشور شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =