محمدی

معاون سرمایه‌گذاری و راهبری شرکت‌های فولاد مبارکه گفت: گروه فولاد مبارکه با توجه به دو استراتژی بزرگ اقدام به خرید سهام شرکت صنایع معدنی کانی‌سازان کیمیا کرد که یکی از این استراتژی‌ها توازن ارزش زنجیره فولاد مبارکه و تقویت بخش بالادست و استراتژی دیگر نیز بحث پایداری تولید در بلند مدت با تأمین مواد اولیه است.

به گزارش ایراسین، عباس اکبری محمدی، معاون سرمایه‌گذاری و راهبری شرکت‌های فولاد مبارکه اظهار کرد: باتوجه به مزایده بانک پارسیان جهت فروش سهام شرکت صنایع معدنی کانی‌سازان کیمیا دارنده سهام شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس، شرکت فولاد مبارکه برای تأمین پایدار مواد اولیه مورد نیاز خود جهت تحقق چشم‌انداز تولید پایدار در افق بلندمدت و بر اساس طرح جامع توسعه شرکت و در جهت استفاده از پتانسیل‌های موجود برای تأمین مواد اولیه گروه در مزایده فوق شرکت نمود و برنده مزایده شد.

وی افزود: آنچه برای مجموعه فولاد مبارکه بسیار حائز اهمیت بود، پیاده‌سازی استراتژی‌های تحقق چشم‌انداز تولید گروه فولاد مبارکه در افق ۱۴۱۰ است. به بیان دیگر خرید سهام شرکت صنایع معدنی کانی سازان کیمیا تحقق بخشی از سند برنامه استراتژی گروه فولاد مبارکه در افق ۱۴۱۰ را تضمین می‌کند چراکه بیش از ۳۰ درصد از کسری‌های خود در حوزه بالادست در بخش‌های سنگ آهن، کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی را جبران می‌کند. ضمن اینکه خرید این سهام برخی کمبودهای فعلی در زنجیره تولید گروه فولاد مبارکه را نیز پوشش می‌دهد.

اکبری محمدی یادآور شد: گروه فولاد مبارکه با توجه به دو استراتژی بزرگ اقدام به خرید سهام شرکت صنایع معدنی کانی‌سازان کیمیا کرد که یکی از این استراتژی‌ها توازن ارزش زنجیره فولاد مبارکه و تقویت بخش بالادست و استراتژی دیگر نیز بحث پایداری تولید در بلند مدت با تأمین مواد اولیه است. ضمن آنکه با ورود سهامداران جدید، سودآوری مجموعه اپال نیز ارتقا خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =