بنزین

رئیس صنف جایگاه‌داران گفت: در آستانه تصویب حق‌العمل جایگاه‌های سوخت که پس از ۷ ماه تأخیر انجام می‌شود، سازمان برنامه بودجه با پیشنهاد میزان افزایش حق‌العمل کارشناسی شده، جایگاه‌ها را از تعدیل نیرو، کاهش ضریب ایمنی، کاهش کیفیت خدمات و تعطیلی نجات دهد.

به گزارش ایراسین، رئیس صنف جایگاه‌داران سوخت کشور اظهار داشت: بیش از ۷ ماه از سال می‌گذرد و جایگاه‌های سوخت همچنان با نرخ‌های سال ۱۴۰۲ حق‌العمل دریافت می‌کنند؛ این درحالی‌است که مدارک متقن و مستندات دقیق در ابتدای سال به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان جهت محاسبه میزان افزایش حق‌العمل در سال جدید ارائه کردیم و این سازمان در اسرع وقت وظیفه خود را انجام داده است، ولی متأسفانه به دلیل حوادثی که در نیمه اول سال رخ داد تصویب حق‌العمل با تأخیر مواجه شد و جایگاه‌داران نیز مانند همیشه ایثارگرانه و با درک شرایط کشور صبوری کردند؛ حال اینکه پس از گذشت ۷ ماه و کاهش ارزش پول با افزایش غیرمنطقی حق‌العمل روبرو شوند منصفانه نیست.

اسدالله قلی‌زاده افزود: ما طی چند سال گذشته اثبات کردیم که همه ساله فاصله زیادی بین کارمزد واقعی و چیزی که تعیین می‌شد وجود داشت و البته در چند سال گذشته شرایط بهبود یافت ولی کافی نبود.

قلی‌زاده تصریح کرد: بخش اعظم دریافتی جایگاه‌داران صرف هزینه‌ها می‌شود و سود خالص زیادی برای اکثریت جایگاه‌های کشور متصور نیست و این رویه منجر به کاهش روزافزون ایمنی، نزول کیفیت خدمات، تعدیل پرسنل، عدم نوسازی و… شده است.

وی ادامه داد: امسال محاسبات انجام شده بر اساس روال قانونی و اسناد و مدارک اعداد نسبتاً مناسبی را برای افزایش حق‌العمل نشان می‌دهد ولی متأسفانه سازمان برنامه و بودجه عدد محاسبه شده را کاهش می‌دهد و این موضوع ناراحتی مالکان جایگاه‌ها را در پی داشته است.

رئیس صنف جایگاه‌داران سوخت کشور خاطرنشان کرد: انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه با همدلی به مساله توجه کند و شاهد افزایش منطقی براساس محاسبات انجام شده باشیم.

وی افزود: هم اکنون بسیاری از جایگاه‌های سی ان جی به دلیل افزایش فشارهای مالی و دریافت حق‌العمل پایین تعطیل شده اند و دستگاه‌های این مراکز نیز مستهلک می‌شوند، در پمپ بنزین‌ها نیز وضعیت خوب نیست و شاهدیم بسیاری از مالکان جایگاه‌ها در تنگنای مالی مجبور به تعدیل نیرو شده اند و به دلیل حجم بالای بدهکاری به بانک‌ها و اشخاص در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند.

قلی‌زاده با بیان اینکه در بخش گازوئیل به دلیل حق‌العمل پایین و عدم یکسان سازی آن با بنزین و محدودیت در فروش شبانه روزی مشکلات به مراتب بیشتر است.، گفت: از رئیس جمهور درخواست مساعدت و ورود به مساله را نموده‌ایم؛ خواسته ما کاملاً منطقی و قانونی است و حال و روز عرضه سوخت مناسب نیست.

وی ادامه داد: فاصله ایجاد شده طی سال‌ها بین حق‌العمل واقعی و آن چیزی که تصویب شده است موجب تضعیف جایگاه‌ها شده و بار اصلی تثبیت قیمت سوخت و کمبود منابع مالی بر دوش بخش حمل و نقل، جایگاه‌های سوخت و بدنه تأمین و توزیع بوده است و امسال منتظریم دولت جدید بر اساس شعارهای خود و در سال جهش تولید با مشارکت مردم اقدامی مؤثر انجام دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =