صادرات فولاد

روند ماهیانه صادرات فولاد ایران در نیمه نخست امسال به دلیل قطعی برق و نرخ نیما روند نزولی دارد.

به گزارش ایراسین و بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، روند ماهیانه صادرات فولاد کشور در ۶ ماهه نخست سال جاری حاکی از کاهش قابل ملاحظه حجم صادرات فولاد در تابستان به نسبت بهار سال جاری در اثر محدودیت‌های برقی است به طوری که حجم صادرات فولاد میانی و محصولات فولادی در شهریور ماه تقریباً نصف خردادماه بوده است.

به گزارش چیلان و بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، روند ماهیانه صادرات فولاد کشور در ۶ ماهه نخست سال جاری حاکی از کاهش قابل ملاحظه حجم صادرات فولاد در تابستان به نسبت بهار سال جاری در اثر محدودیت‌های برقی است به طوری که حجم صادرات فولاد میانی و محصولات فولادی در شهریور ماه تقریباً نصف خردادماه بوده است.

هر چند روند حجم صادرات فولاد کشور طی بهار سال جاری صعودی بوده اما بررسی‌های چیلان نشان می‌دهد این روند افزایشی در نتیجه فعالیت کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای و صادرات توسط شرکت‌های غیر تولیدی به ویژه در حوزه مقاطع طویل فولادی بوده و در این مدت صادرات مستقیم اکثر کارخانجات نوردی نزولی بوده و در برخی موارد حتی به صفر سیده است!

حجم صادرات ماهیانه فولاد ایران در مقایسه با ماه مشابه در سال گذشته نیز در اکثر ماه‌ها کاهشی بوده است. الزام به بازگشت ارز صادراتی به نرخ نیما از مهمترین دلایل این مسئله محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =