دفتر اداری

رهن و اجاره املاک اداری اصفهان در تابستان ۱۴۰۳ افزایش چشم‌گیری داشت. بعضی از مستاجران مدعی‌اند مالک اجاره را بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داده است. اکنون اجاره دفتر اداری در محله‌هایی مانند مرداویج به ماهانه بیش از ۵۰ میلیون تومان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، آگهی‌های مندرج در پلت‌فرم‌های آنلاین و گفت‌وگو با مشاوران املاک سطح شهر نشان می‌دهد رهن و اجاره املاک اداری در سال جاری با افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی همراه بود. سال گذشته در بسیاری از محله‌های شهر امکان اجاره یک دفتر کار با کرایه ماهانه بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان وجود داشت ولی امسال در مبلغ اجاره به بیش از ۳۰ میلیون تومان نیز می‌رسد.

دفتر کار ۱۷۰ مترمربعی خیابان توحید ساخت سال ۱۳۸۵ با ودیعه ۴۵۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه ۵۰ میلیون تومانی آگهی شده است. مستأجر فعلی مدعی است رقم اجاره در سال گذشته ۲۲ میلیون تومان بود. دفتر کار ۱۲۰ مترمربعی دیگری در محله شیخ صدوق نیز با ودیعه ۴۰۰ میلیونی و اجاره ماهانه ۳۵ میلیون تومان آگهی شده‌است. اجاره این دفتر در سال گذشته ۱۸ میلیون تومان بود. اجاره دفاتر بزرگ‌تر و ویلایی در بعضی از محله‌های شهر سقف ۱۰۰ میلیون تومان را پشت سر گذاشته‌است. در مقابل در مناطق حاشیه‌ای شهر دفاتر اداری بسیاری با اجاره کمتر از ۱۰ میلیون تومان آگهی شده‌اند.

گفت‌وگو با مشاوران املاک نشان می‌دهد تقاضا برای املاک اداری شهر در مرکز شهر و خیابان‌هایی مانند مرداویج، شیخ صدوق، توحید و چهارباغ بالا زیاد است. در محله مرداویج اجاره دفاتر اداری به اعداد و ارقام بالایی رسیده است. یک دفتر ۱۴۰ مترمربعی واقع در طبقه هفتم یک ساختمان اداری با ودیعه ۴۰۰ میلیون و اجاره ماهانه ۴۹ میلیون تومانی آگهی شده است. یک مشاور املاک در این محله مدعی است با وجود قیمت بالای دفاتر مرداویج در تعدادی از ساختمان‌های اداری این محله دفتر خالی نیست.

در محله‌های حاشیه شهر دفاتری با قیمت به مراتب کمتری برای اجاره آگهی شده‌اند. برای مثال دفتری ۸۰ مترمربعی در محله خلجا با ودیعه ۱۰۰ میلیونی و اجاره ماهانه ۱۳ میلیون تومان آگهی شده‌است.

قیمت بالای اداری‌ها دلیل افزایش شدید رهن و اجاره

سید مهدی حجازی رئیس اتحادیه مشاورین املاک شهر اصفهان در مورد اجاره سنگین املاک تجاری به خبرنگار ایراسین گفت: اجاره تابعی از قیمت ملک است و طی سال‌های گذشته قیمت املاک تجاری افزایش چشم‌گیری داشت. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت املاک اداری شهر اصفهان به خصوص در محله‌های پر تقاضا به چند ۱۰ میلیارد تومان می‌رسد. امروز در بسیاری از محله‌های شهر اصفهان امکان خرید یک دفتر اداری با قیمت کمتر از ۱۰ میلیارد تومان وجود ندارد. یک دفتر ۴۵ مترمربعی در محله توحید با قیمت ۱۱ میلیارد تومان آگهی شده است، این دفتر با ودیعه ۵۰۰ میلیونی و اجاره ماهانه ۲۵ میلیون تومان آگهی شده است. قیمت پیشنهادی تعدادی از دفاتر اداری خوش جا و محله‌هایی مانند مرداویج بالاتر از ۲۰ میلیارد تومان است. اگرچه این دفاتر به ندرت مورد معامله قرار می‌گیرند ولی رهن و اجاره آنها در سال جاری افزایش چشم‌گیری داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =