افزایش قیمت نان

کارشناس فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو از آغاز طرح غنی‌سازی آرد با ویتامین D در ایران خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح، پیشگیری از کمبود ویتامین D و کاهش شیوع بیماری‌هایی نظیر راشیتیسم و پوکی استخوان است.

به گزارش ایراسین، زهره پوراحمد اظهار کرد: این اقدام بخشی از برنامه‌های ملی سلامت برای تأمین نیازهای بهداشتی کشور است.

وی با تاکید بر نظارت بر کیفیت و غنی‌سازی آرد با ویتامین D، گفت: نظارت مستمر بر کیفیت و میزان غنی‌سازی آرد به منظور بهبود سلامت عمومی و کیفیت زندگی افراد در کشور انجام خواهد شد.

پوراحمد تصریح کرد: این طرح نه تنها به بهبود وضعیت سلامت عمومی کمک می‌کند بلکه نشان‌دهنده توجه مسئولان به نیازهای بهداشتی جامعه است.

وی گفت: تأثیر مثبت بر سلامت جامعه غنی‌سازی آرد با ویتامین D به عنوان گامی مؤثر در راستای ارتقا سلامت عمومی و پیشگیری از بیماری‌های ناشی از کمبود این ویتامین تلقی می‌شود. با اجرای این طرح، امید می‌رود که شیوع بیماری‌هایی نظیر راشیتیسم و پوکی استخوان کاهش یابد و کیفیت زندگی افراد در ایران بهبود یابد.

پور احمد اظهار داشت: هدف نهایی این برنامه، کاهش شیوع کمبود ویتامین D و ارتقا کیفیت زندگی مردم است و در این راستا، همکاری و تلاش کارشناسان این سازمان قابل توجه است.

محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی نیز با اشاره به در دستور کار قرار داشتن بهبود کیفیت و سلامت نان و ترویج آرد و نان کامل، از تهیه پیش‌نویس آن در دبیرخانه جهت طرح در بیستمین جلسه این شورا خبر داد.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت در این مصوبه پیشنهادی ۱۱ تکلیف خواهد داشت که شامل نظارت بر اجرای استاندارد اجباری نان به ویژه کاهش میزان نمک و افزودنی‌های غیرمجاز در نان، تعیین سبد مطلوب نان، آگاه سازی مصرف کنندگان نسبت به روش‌های درست بسته بندی، نگهداری و مصرف نان و تجهیز بازرسان بهداشت محیط به تجهیزات سیار سنجش در محل است.

مطلق افزود: ارائه آموزش به بازرسان بهداشتی در زنجیره گندم، آرد و نان، اعطای مجوز شناسه نظارت کارگاهی تولید نان، تداوم نظارت بر اجرای برنامه ملی غنی سازی آرد، اجرای رتبه بندی بهداشتی نانوایی‌ها، فرهنگ‌سازی برای افزایش مصرف نان کامل، بررسی علمی اثرات مصرف نان کامل و اجرای ممنوعیت بکارگیری افراد فاقد کارت بهداشت در واحدهای تولید یا عرضه آرد و نان از دیگر تکالیفی است که در استاندارد اجباری نان در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =