جاده

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: تردد کل وسایل نقلیه در جاده‌های بین‌شهری کشور در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، سه درصد افزایش یافت.

به گزارش ایراسین، محمد تیموری اظهار داشت: در شهریورماه سال جاری نزدیک به ۸۲ میلیون وسیله نقلیه در جاده‌های بین‌شهری کشور تردد داشتند که نسبت به شهریورماه سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

وی گفت: تردد وسایل نقلیه سبک نسبت به شهریور ماه سال گذشته ۲ درصد افزایش و نسبت به سال جاری افزایش ۱۸ درصدی داشته است.

این مسئول سازمان راهداری با بیان اینکه بیشترین ترددهای بین استانی در شهریور ماه امسال و در تاریخ ۱۶ شهریور ثبت شده است، اظهار داشت: بیشترین تردد مربوط به تعطیلات روزهای پایانی ماه صفر با سه میلیون و ۲۲۲ هزار و ۲۹۱ وسیله نقلیه و کمترین تردد در تاریخ ۶ شهریور با ۲ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۲۸۸ وسیله نقلیه انجام شده است.

وی بیشترین تردد ورود و خروج در مدت‌زمان یاد شده و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را مربوط به استان‌های زنجان با ۱۷ درصد، هرمزگان با ۱۵ درصد و کهگیلویه و بویراحمد با ۱۱ درصد عنوان کرد و ادامه‌داد: کمترین ترددها مربوط به استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان به ترتیب با ۲۳ درصد، ۱۲ درصد و ۱۱ درصد کاهش ثبت شده است که علت کاهش قابل‌توجه تردد در این استان‌ها، تغییر بازه زمانی اربعین از ماه شهریور در سال ۱۴۰۲ به مردادماه در سال ۱۴۰۳ است.

تیموری گفت: در این مدت حدود ۶۱ درصد از وسایل انباشت شده در استان‌های مازندران، قزوین، گیلان، مرکزی و قم مربوط به استان‌های تهران و البرز بوده است و همچنین استان مازندران مقصد حدود ۷۹ درصد سفرها از استان‌های تهران، البرز، گلستان، گیلان و خراسان رضوی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =