سرالکس فرگوسن

با تغییراتی که در فاز مدیریتی منچستریونایتد ایجاد شد، سرالکس فرگوسن دیگر در این باشگاه پستی نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هیئت مدیره باشگاه منچستریونایتد تصمیم به قطع همکاری با سر الکس فرگوسن، موفق‌ترین مربی تاریخ این باشگاه، گرفته است. بر این اساس، فرگوسن به عنوان سفیر باشگاه دیگر حقوقی دریافت نخواهد کرد.

شرکت اینئوس، که به تازگی به عنوان یکی از مالکان جدید منچستریونایتد معرفی شده، قرارداد چند میلیون پوندی سالانه فرگوسن را لغو کرده است. او پس از پایان دوران مربیگری خود در سال ۲۰۱۳ و کسب ۳۸ قهرمانی، به عنوان سفیر جهانی و مدیر باشگاه فعالیت می‌کرد. بر اساس اطلاعات موجود، آخرین ثبت رسمی از خدمات فرگوسن در حساب‌های مالی سال ۲۰۱۴ باشگاه درج شده که نشان می‌دهد او از تاریخ ۱۷ اکتبر ۲۰۱۳، مبلغ ۲.۱۶ میلیون پوند (معادل ۲.۸۲ میلیون دلار) دریافت می‌کرد.

فرگوسن همچنین در هیئت فوتبال باشگاه به عنوان مدیر حضور داشت، اما به نظر می‌رسد این سمت بیشتر جنبه تشریفاتی دارد. در این هیئت چهره‌های دیگری مانند سر بابی چارلتون و دیوید گیل نیز حضور داشته‌اند.

منابع نزدیک به باشگاه گزارش داده‌اند که سرجیم رتکلیف، بنیان‌گذار و مدیرعامل اینئوس، در نشستی با فرگوسن در اولدترافورد اعلام کرده که باشگاه برای کاهش هزینه‌ها نیازمند قطع پرداخت‌های مالی به اوست. این موضوع به صورت دوستانه حل و فصل شده و فرگوسن به عنوان مدیر غیر اجرایی در باشگاه باقی خواهد ماند و امکان تماشای بازی‌ها را خواهد داشت.

سرالکس فرگوسن

خانواده گلیزر، که مالکیت اکثریت باشگاه را در دست دارند، پیش‌تر با پرداخت به فرگوسن موافقت کرده بودند و معتقدند بخش زیادی از ارزش کنونی باشگاه به تلاش‌ها و میراث او برمی‌گردد.

رتکلیف از زمان خرید ۲۷.۷ درصد از سهام باشگاه در فوریه، به شدت به دنبال کاهش هزینه‌ها بوده و در ماه جولای از تصمیم به کاهش ۲۵۰ شغل در باشگاه خبر داده بود. تغییرات اخیر همچنین شامل لغو کارت‌های اعتباری مدیران ارشد و سفرهای رایگان برای کارکنان به فینال جام حذفی بوده است.

با این حال، منچستریونایتد در تابستان گذشته با صرف بیش از ۲۰۰ میلیون پوند در نقل و انتقالات، به عنوان دومین باشگاه پرهزینه در این زمینه شناخته شده و در اوایل اکتبر در رده چهاردهم لیگ برتر قرار دارد. وضعیت مالی باشگاه ممکن است به عملکرد اریک تن‌هاخ وابسته باشد، زیرا در صورت برکناری او، پرداخت تسویه حساب سنگینی مورد نیاز خواهد بود.

منچستریونایتد در حساب‌های اخیر خود اعلام کرده که انتظار می‌رود سالانه حدود ۴۰ تا ۴۵ میلیون پوند صرفه‌جویی کند. این باشگاه همچنین اشاره کرده که این صرفه‌جویی‌ها در سال‌های مالی ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ محقق خواهد شد.

زمانی که رتکلیف برای اولین بار در بازی منچستریونایتد مقابل تاتنهام به صورت حضوری حاضر شد، در کنار فرگوسن در جایگاه مدیران نشسته بود. او درباره فرگوسن گفت: «او اولین فردی بود که ملاقات کردم و واقعاً هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود. او تجربه و داستان‌های زیادی برای گفتن دارد.»

فرگوسن یکی از چندین چهره مشهور مرتبط با منچستریونایتد است که در نقش سفیر فعالیت می‌کند. هنوز مشخص نیست که آیا این تغییرات بر دیگر سفیران تأثیر خواهد گذاشت یا خیر، اما نشریه اتلتیک از نگرانی برخی از بازیکنان سابق درباره آینده خود خبر داده است. با توجه به وضعیت مالی باشگاه و تصمیمات اخیر اینئوس، به نظر می‌رسد که منچستریونایتد در مسیری دشوار قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =