وزیر ارشاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، قوه عاقله وزارت فرهنگ است.

به گزارش ایراسین، سیدعباس صالحی امروز در آئین معرفی رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اظهار داشت: مقدمات مرجعیت رصد و سیاست‌گذاری فرهنگی کشور فراهم شده است.

وی افزود: نیازمند قدم‌های جدی‌تر برای رسیدن به مرجعیت رصد و سیاست‌گذاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: پژوهشگاه مرکز اصلی رصد و سیاست‌گذاری فرهنگی در کشور است.

قاسم زائری رئیس پیشین پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات هم گفت: ما تلاش کردیم ارتقا جدیدی را ایجاد کنیم و مجموعه پژوهشگاه را به سطح جدیدی ببریم و در این دوره که مسئولیت پژوهشگاه به عهده بنده بود فعالیت‌های گسترده‌ای صورت گرفته است.

وی با تاکید بر این نکته افزود: ما در چارچوب رخدادها، شانزدهمین دوره جشنواره پژوهش فرهنگی را برگزار کردیم که در استانداردهای جشنواره بین‌المللی بود و یک‌بار دیگر سطح برگزاری جشنواره را بازآفرینی کرد.

زائری ادامه داد: همایش ملی مسجد و نظم اجتماعی در ایران را برگزار کردیم و زمینه‌ای بود که مسجد را از منظر رویکردهای دینی و مدیریتی مورد بررسی قرار دادیم که از نظر اصحاب حوزه علوم‌اجتماعی، رسانه و ارتباطات رخداد خوبی بود.

رئیس پیشین پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اظهار داشت: در این دوره کرسی مسجد پژوهی تأسیس شد که یک مورد آن همایش ملی مسجد بود که در حال حاضر قریب ۳۰ جلد کتاب حول ایده مسجد اجتماعی آماده شده است و چند جلد دیگر هم در حال آماده سازی است.

وی با بیان این نکته که در این دوره سه همایش طراحی شده است خاطرنشان‌کرد: یکی از این همایش‌ها حقوق و فرهنگ است که مساله سیاست‌گذاری فرهنگی کشور را مورد توجه قرار داده است و در حال کسب مجوزها است و برای این همایش ۱۲ پیش جلسه برگزار شده است.

زائری در مورد همایش دیگر پژوهشگاه بیان کرد: همایش ملی سیاست‌گذاری هنر در ایران که قریب ۱۱ پیش نشست آن برگزار شده است که از منظر تحولات هنر و سیاست‌گذاری هنر برگزاری آن بسیار با اهمیت است.

رئیس پیشین پژوهشگاه فرهنگ، هنر و رسانه گفت: همایش بین‌المللی آینده تحولات رسانه‌ها در ایران در حال پیگیری برای اجرایی شدن است و حوزه نوپدیدی که ما با آن مواجه هستیم حوزه پادکست‌ها است که بررسی‌ها نشان دهنده این است که در این حوزه در حال رخ دادن یک انقلاب آرام هستیم.

وی اضافه کرد: ما در حوزه پادکست‌، رویداد طنین را برگزار کردیم که هدف ما در این رویداد حمایت از پادکست‌های اندیشه محور بود و از ۶ ایده حمایت صورت گرفت.

زائری بیان کرد: ما سمینارهای چهارگانه بعثت تا بعثت را برگزار کردیم که به طور تقریبی جناح‌ها و طیف‌های مختلف کشور در کنار هم فعالیت کردند.

از آقای زائری رئیس پیشین پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و همکارانشان بابت زحماتی که متحمل شدند تشکر می‌کنم.پ

وی افزود: علاوه بر اینکه پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات قوه عاقله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، مرجعیت اصلی رصد و سیاست پژوهی فرهنگی کشور را نیز باید عهده‌دار باشد و چشم‌اندازش در این بستر تعریف شود زیرا تحقق این گذاره‌ها اقتضائات خاص خود را دارد.

صالحی تصریح کرد: باید تلاش کنیم این دو هدف محقق شود، البته ظرفیت‌های مرجعیت رصد و سیاست‌گذاری فرهنگی کشور در این سازمان وجود دارد.

وزیر فرهنگ با اشاره به کمیته رصد فرهنگی، گفت: اتفاقات خوبی در دوره‌های گذشته رخ داده است؛ خوشبختانه مقدماتی برای تحقق این چشم‌انداز فراهم شده و از زحماتی که همکاران در گذشته متحمل شده‌اند تشکر می‌کنم اما قدم‌های جدی دیگری باید برداشته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =