مسکن

نماینده وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن و ساختمان درکاشان گفت: طرح اقدام ملی مسکن با هدف تنظیم بازار و افزایش عرضه در کشور طراحی شده است.

به گزارش ایراسین، حسن کریمی، نماینده وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن و ساختمان درکاشان با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از منابع مالی که به استان اصفهان اختصاص داده شده، صرف تأمین زیرساخت‌هایی طرح مسکن ملی کاشان خواهد شد، گفت: با همکاری شرکت‌های آبفا و برق، در تلاش هستیم تا در اسرع وقت زیرساخت‌های لازم این طرح را فراهم کنیم.

کریمی بر اهمیت شفاف‌سازی اطلاعات برای متقاضیان تأکید کرد و افزود: طرح اقدام ملی مسکن با هدف تنظیم بازار و افزایش عرضه در کشور طراحی شده است.

وی گفت: با تأمین حدود یک میلیون و نیم زمین برای ساخت واحدهای مسکونی، گام بزرگی در جهت افزایش تولید مسکن برداشته شده است.

نماینده وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن و ساختمان، همچنین به عقد قرارداد با سازندگان برای ساخت حدود ۷۰۰ هزار واحد مسکونی اشاره کرد و افزود: تاکنون بانک‌ها حدود ۳۸۰ هزار واحد از این طرح‌ها را تأمین مالی کرده‌اند که بخش عمده آن به همت بانک مسکن در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: در حال حاضر نیز مذاکراتی با بانک مرکزی و دیگر بانک‌ها در جریان است تا بتوانیم برای طرح‌هایی که پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصدی دارند، تأمین مالی داشته باشیم و آنها را در برنامه تحویل سال آینده قرار دهیم.

کریمی افزود: با افزایش تولید مسکن و تأمین زمین مورد نیاز، دولت امیدوار است بتواند به تعادل بین عرضه و تقاضا دست یابد و در نتیجه، قیمت مسکن را کاهش دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =