برف

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور از نفوذ گردوخاک از عراق به نوار غربی کشور و پیش‌بینی بارش برف و کاهش دما در مناطق مستعد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، صادق ضیائیان با اشاره به آخرین پیش‌بینی وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود و در ساعات بعد از ظهر در بعضی نقاط واقع در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، غرب سواحل دریای خزر و جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه در شهرهای پرجمعیت کرج، تهران، اصفهان و اراک، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود، افزود: پنجشنبه در بعضی نقاط شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ خواهد داد و در شمال آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: جمعه و شنبه با نفوذ جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر، ابرناکی و بارش همراه با کاهش نسبی دما در غرب مازندران، گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: طی روزهای جمعه و شنبه در بعضی نقاط غرب، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران، به ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد.

ضیائیان خاطرنشان کرد: یکشنبه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و غرب گلستان، بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف همراه با کاهش نسبی دما ادامه خواهد داشت و طی این روز در کل نوار شمالی کشور وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور اضافه کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه افزایش وزش باد در کشور عراق سبب خیزش گرد و خاک و نفوذ آن به نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز خواهد شد و طی روزهای جمعه و شنبه غرب دریای خزر و یکشنبه کل دریا مواج است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =