یحیی پالیزدار

مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه در بازدید معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو از صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه گفت: ما حدود ۷۰۰ طرح فناورانه را بررسی و هم‌اکنون در ۳۹ طرح فناورانه سرمایه‌گذاری کردیم که بسیاری از این طرح‌ها با حضور در استان‌های مختلف کشور صورت گرفته است و ارتباط مستمر با دانشگاه‌ها در دستور کار جدی ماست و از این رو با ۱۶ دانشگاه کشور ارتباط مستمر داریم.

به گزارش خبرنگار ایراسین، چهارشنیه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۳ سمیه خلوصی، عضو هیئت عامل و معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو به همراه تیم همراه از صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه بازدید کردند.

در این بازدید یحیی پالیزدار، مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه اظهار کرد: نهادسازی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حوزه نوآوری در فولاد مبارکه از ۵ سال گذشته آغاز شد.

وی با بیان اینکه زیست بوم فناوری و نوآوری در فولاد مبارکه دارای بازیگران زیادی است، ابراز کرد: شرکت‌های تولیدی مانند فولاد سنگان، فولاد هرمزگان و شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، امور مهندسی فولاد مبارکه و شرکت‌های پشتیبانی تولید مانند ایریسا از بازیگران فناوری و نوآوری فولاد مبارکه هستند.

مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولادمبارکه ادامه داد: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات و شرکت‌های دانش بنیان دیگر بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری فولاد مبارکه هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس مطالعات صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که زنجیره زیست فناوری و نوآوری فولاد مبارکه نیازمند تأمین منابع است، گفت: از سال ۹۹ قرار شد mstid تبدیل به توسعه‌دهنده فناوری شود ولی خیلی زود حرکت ما به سمت تبدیل شدن به صندوق پژوهش و نوآوری فولاد مبارکه انجام شد.

پالیزدار تصریح کرد: تحول دیجیتال، پایداری و اقتصاد چرخشی از محورهای سرمایه‌گذاری ما است که این حرکت همراه با در نظر گرفتن مگاترندهای صنعت فولاد لحاظ می‌شود.

مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه تأکید کرد: ما با شناسایی خلأهای فناوری در تلاش هستیم تا با درگیر کردن شرکت‌های معدنی، مهندسی و سایر ذینفعان این حوزه نسبت به تکمیل تکنولوژی‌هایی که به دنبال دستیابی به آن‌ها هستیم مبادرت کنیم که در مرحله بعد این هماهنگی با همه دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و سایر اثرگذاران در زیست‌بومی نیز انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: ما حدود ۷۰۰ طرح فناورانه را بررسی و هم‌اکنون در ۳۹ طرح فناورانه سرمایه‌گذاری کردیم که بسیاری از این طرح‌ها با حضور در استان‌های مختلف کشور صورت گرفته است.

پالیزدار با بیان اینکه این طرح‌ها در رویدادی تحت عنوان «فولادی شو» در قالب برنامه‌های ۲ روزه و پیش‌رویدادهای چند روزه با حضور شرکت‌های فناور استان‌ها استخراج می‌شود، گفت: تاکنون این رویداد در ۹ استان تهران، البرز، خراسان رضوی، سمنان، زنجان، هرمزگان، اصفهان، فارس آذربایجان شرقی برگزار شده و در روزهای ۸ و ۹ آبان ماه نیز در اراک برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما اکثر دستاوردهای خود را با حداقل سه دانشگاه به اشتراک می‌گذاریم و این دستاوردها را با اساتید دانشگاه از نظر فناوری چک می‌کنیم، افزود: ارتباط مستمر با دانشگاه‌ها در دستور کار جدی ماست و از این رو با ۱۶ دانشگاه کشور ارتباط مستمر داریم.

مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه درباره «مسیر زاینده» اظهار کرد: این رویداد اسفند ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد و در آن زمان ۷۰۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح کشور وجود داشت که از این تعداد با ۴۰۰ شرکت ارتباط گرفتیم و بیش از ١۵٠٠ عضو این شرکت‌ها در قالب یک برنامه سه‌روزه با زیست‌بوم فناوری فولاد مبارکه آشنا شدند.

وی توضیح داد: هم‌اکنون رویدادی به نام «تکنوتور» در سراسر کشور و شرکت‌های فولادی در حال برگزاری است که شرکت‌های سرمایه‌پذیر ما دستاوردهای خود را برای افزایش همکاری‌ها ارائه می‌کنند.

وی گفت: امروز سرمایه‌گذاری‌ها متنوعی در بسیاری از حوزه‌های تکنولوژی صنعت فولاد در حال انجام است که هر کدام از این‌ها در مراحل مختلفی هستند تا به نتیجه لازم برسند. این سرمایه‌گذاری‌ها در بسیاری از استان‌های کشور در حال انجام است که در آینده نزدیک تعدادی از استان‌ها به آن اضافه می‌شوند.

وی افزود: ایجاد مراکز نوآوری در دانشگاه‌ها یکی دیگر از دستاوردها و فعالیت‌های صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه است که به‌زودی تعداد آن‌ها در کشور به ٧ واحد می‌رسد که این اتفاق منجر به تحریک عرضه در اکوسیستم علمی کشور می‌شود. علاوه بر این چنین ارتباطاتی باعث اعطای گرنت‌ها به پایان‌نامه‌های دانشجویی شده است.

۶۸ میلیارد تومان گرنت در صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه مصوب شده است

پالیزدار خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۸ میلیارد تومان گرنت مصوب کرده‌ایم، به ۱۵ دانشگاه حدود ۳۵ میلیارد تومان گرنت داده‌ایم و برای مثال دانشگاه صنعتی اصفهان تاکنون ۱۶ میلیارد تومان گرنت گرفته و خروجی آن ۱۸۰ پایان نامه است.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت زیست‌بوم نوآوری نیز به خاطر محدودیت‌های موجود در کشور در دستور کار قرار گرفته که شامل پروژه‌های مختلفی در برخی استان‌های کشور است و بخشی از این سرمایه‌گذاری‌ها از طریق معافیت‌های مالیاتی گرفته می‌شود.

مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه تصریح کرد: باید این فرهنگ در کشور نهادینه شود که هرجا خلق ارزش انجام می‌شود باید سرمایه‌گذاری خطر پذیر نیز انجام شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های صورت گرفته در صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه می‌توان به همه شرکت‌های فولادی کشور تسری یابد، افزود: ما آمادگی واگذاری سهام خود به شرکت‌های صنعتی و معدنی را داریم.

پالیزدار با بیان اینکه صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه تاکنون حدود ۹۷۸ میلیارد تومان در ۴۳ شرکت دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری کرده است، گفت: از این تعداد ۱۸ شرکت در سال ۱۴۰۱، ۲۲ شرکت در سال ۱۴۰۲ و سه شرکت نیز در سال ۱۴۰۳ بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =