• ۲ ساعت قبل
  • کد خبر: 62682
  • readingTime: ۱ دقیقه
کلاهبرداری

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان به شهروندان توصیه کرد مراقب باشند فریب لینک‌های جعلی ارسالی در شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان حراج کالا را نخورند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: مجرمان سایبری با تبلیغات گسترده در فضای مجازی، با ارائه فروش کالاهای ارزان قیمت و طرح‌های وسوسه‌انگیز و تخفیفات چشمگیر پوشاک، کیف، کفش، در شبکه‌های اجتماعی قصد تطمیع شهروندان را داشته و از این طریق کلاهبرداری می‌کنند.

وی عنوان داشت: مجرمان سایبری با مهندسی اجتماعی و چرب زبانی اعتماد خریدار را جلب کرده و از او می‌خواهند نیمی از پول کالای سفارشی خود را را واریز کرده و پس از دریافت کالا مابقی وجوه را واریز کنند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: متأسفانه شهروندان بعد از واریز وجوه به حساب کلاهبردار هیچ‌گونه کالایی دریافت نکرده و شخصی پاسخگوی آنها نبوده و یا کالای تحویلی به آنها تقلبی و متفاوت با کالای انتخابی می‌باشد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: در مواردی دیگر نیز شاهد تبلیغات حراج‌های فصلی هستیم که طی ان مجرمان با ارسال درگاه‌های جعلی و فیشینگ در شبکه‌های‌اجتماعی و با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب آنها را خالی می‌کنند.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی، کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی با وعده‌های حراج آنلاین، تخفیف ویژه آخر فصل و قیمت‌هایی باور نکردنی را نخورند و اگر قصد خرید آنلاین را دارند حتماً از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه اینترنتی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرسwww.fata.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند و در هر ساعت از شبانه روز در صورت مواجه با کلاهبرداری اینترنتی و یا برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی خود، موضوع را به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =