آئین تشییع و خاکسپاری سرلشکر شهید عباس نیلفروشان در اصفهان

مراسم تشییع شهید نیلفروشان نه تنها نمایشگر فداکاری و شجاعت یک قهرمان، بلکه تجلی وحدت و همبستگی ملتی بود که قدرشناس ایثار و ازخودگذشتگی فرزندان خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تشییع پیکر شهید نیلفروشان، همراه با شور و احترام است که با حضور گسترده مردم، هم‌رزمان و مسئولان برگزار شد. خیابان‌های اصفهان مملو از جمعیتی است که با دلی پر از حزن و افتخار، به استقبال تابوت این قهرمان ملی آمده‌اند. تابوت شهید که با پرچم مقدس ایران مزین شده است بر دستان مردم قدرشناس حمل می‌شد و گل‌های سپید و سرخ بر آن می‌بارید.

نوای حزن‌انگیز مداحی و نوحه‌خوانی در فضا طنین‌انداز بود و دل‌ها را با عظمت فداکاری شهید همراه می‌کرد. مردان و زنان، پیر و جوان، با چشمانی اشک‌بار و لبانی لرزان، با شهیدی وداع می‌کردند که جان خود را برای امنیت و آرامش آنان فدا کرده بود.

هم‌رزمان شهید، در کنار تابوت ایستاده‌اند و با نگاهی سنگین از افتخار و غم، به پیکر پاک رفیق خود نگاه می‌کردند، در حالی که اشک‌هایشان بر گونه‌هایشان جاری بود. خانواده شهید با دلی شکسته اما سرشار از افتخار، نظاره‌گر این وداع باشکوه بودند. مادر شهید، با دستان لرزان تابوت فرزندش را لمس می‌کرد و زیر لب زمزمه‌هایی از عشق و صبوری داشت.

صدای شعارهای "لبیک یا حسین" و "شهیدان زنده‌اند" فضا را پر کرده بود و مردم با هر قدمی که برمی‌داشتند، عهدی دوباره برای ادامه راه شهید می‌بستند. مراسم تشییع شهید نیلفروشان نه تنها نمایشگر فداکاری و شجاعت یک قهرمان، بلکه تجلی وحدت و همبستگی ملتی بود که قدرشناس ایثار و ازخودگذشتگی فرزندان خود هستند.

در این میان موکب‌های خدمت نیز برای پذیرایی از مردم و مشارکت کنندگان در تشییع شهید نیلفروشان برپا شده بود که یکی از آنها موکب فولاد مبارکه بود که با شربت و نوشیدنی از مردم پذیرایی می‌کرد.

شهید نیلفروشان با خود پیامی سرشار از ایمان، ایثار و مسئولیت برای مردم و جوانان آورده است. او با جانفشانی‌اش در راه دفاع از میهن و آرمان‌های مقدس، به جوانان یادآور شد که ارزش‌های چون عشق به وطن، دفاع از شرف و کرامت انسانی و حفظ امنیت و آزادی تنها با تلاش و فداکاری به دست می‌آیند.

پیام او برای مردم این است که راه شهیدان، راه سربلندی و استقامت است. او با عمل خود نشان داد که هر فردی می‌تواند با ایثار و تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی و انسانی‌اش، تأثیری ماندگار بر جامعه و تاریخ بگذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =