تجارت

معاون ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران در آستانه ۲۹ مهر، روز ملی صادرات گفت: توافقنامه‌های تجاری دسترسی به بازارهای جهانی، نقل و انتقالات مالی، زیرساخت‌های حمل و نقل و لجستیک و همچنین حمایت‌های دولتی در زمینه بازاریابی بین‌المللی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایراسین، محمدصادق قنادزاده امروز درباره روز ملی صادرات با اشاره به امضای توافقنامه‌های مختلف با کشورهای همسایه در قالب بریکس و اوراسیا افزود: این توافقنامه‌ها، مشوق‌ها و تسهیلاتی برای صادرکنندگان فراهم می‌کند که منجر به افزایش بازارهای صادراتی خواهد شد.

وی عنوان‌کرد: در تقویم کشورمان روز ۲۹ مهر به نام صادرات نامگذاری شده است تا فرهنگ تجارت و صادرات در کشورمان مورد اهمیت ویژه قرار گیرد و فرهنگ‌سازی شود.

قنادزاده ادامه‌داد: امسال بیست و هشتمین دوره آئین تجلیل از تجار و صادرکنندگان با حضور رئیس جمهور، سایر مسئولان و صادرکنندگان برگزار خواهد شد و صادرکنندگان برتر و نمونه معرفی می‌شوند.

معاون ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران، با بیان اینکه امسال از ۵۰ صادر کننده نمونه تقدیر می‌شود، گفت: برترین‌ها در ۴۰ گروه کالایی بر اساس شاخص‌ها انتخاب شده اند، همچنین پنج مورد از صادرکنندگان برتر را از میان شرکت‌های صاحب محصولات با ارزش افزوده بالاتر و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور معرفی خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: این انتخاب‌ها بر اساس مجموعه شاخص‌هایی است که نشان‌دهنده میزان صادرات، بازارهای صادراتی، استانداردها و سایر موارد است.

قنادزاده با بیان اینکه صادرات یکی از ارکان کلیدی در اقتصاد هر کشوری است که نقش مهمی در توسعه پایدار دارد، گفت: خود این روز صادرات نمادین بوده و نشان‌دهنده اهمیت فعالیت تجارت در کشور است که اکنون تبدیل به فرهنگ و روز اختصاصی برای تجار شده است.

وی ابراز داشت: در این روز صادرکنندگان پس از یک سال رقابت و تلاش، خود را به ماراتن روز صادرات رسانده اند و الگویی برای سایر تجار هستند.

معاون ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران، با اشاره به توسعه بازارهای صادراتی گفت: به لحاظ سیاستگذاری سعی کرده ایم ارزش صادرات و بازارهای صادراتی، برندها و همه موضوعات را وضع کنیم و جهت گیری دولت چهاردهم را نشان بدهیم.

بر اساس گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: روز ملی صادراتی قدمی در جهت ارائه راهکارها و رفع چالش‌های تجارت، ایجاد انگیزه و حضور در بازارهای جهانی، افزایش آگاهی عمومی درباره اهمیت صادرات و تقویت تعامل با سایر کشورهاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =