کریستیانو رونالدو - فوربس

با انتشار لیست پردرآمدترین بازیکنان سال ۲۰۲۴ جهان، باز هم کریستیانو رونالدو با اختلاف در صدر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، طبق گزارش سالانه مجله فوربس، کریستیانو رونالدو با درآمدی بیش از دو برابر لیونل مسی، جایگاه اول پردرآمدترین فوتبالیست‌های جهان در ۱۲ ماه گذشته را به خود اختصاص داده است. او با کسب ۲۱۸ میلیون پوند (۲۸۵ میلیون دلار) در این بازه، فاصله‌ای چشمگیر با دیگر رقبایش ایجاد کرده است. در مقایسه، مسی با ۱۰۳ میلیون پوند (۱۳۵ میلیون دلار) در رتبه دوم قرار دارد.

یکی از عوامل اصلی موفقیت مالی رونالدو، قرارداد ۱۷۰ میلیون پوندی (۲۲۰ میلیون دلاری) او با باشگاه النصر عربستان است. درآمد این فوق‌ستاره پرتغالی در طول ۱۰ سال گذشته به شدت افزایش یافته به طوری که در سال ۲۰۱۴ با ۵۵ میلیون پوند (۷۳ میلیون دلار) در صدر لیست پردرآمدترین فوتبالیست‌های فوربس قرار داشت. او علاوه بر این قرارداد، از تبلیغات و قراردادهای تجاری نیز ۴۹ میلیون پوند (۶۵ میلیون دلار) درآمد کسب کرده و مسی از نظر درآمدهای خارج از زمین فوتبال با کسب ۵۷ میلیون پوند (۷۵ میلیون دلار) از قراردادهای تجاری، بالاتر از رونالدو قرار دارد. رونالدو در فهرست درآمدهای امسال توانسته رکورد قبلی خود (۱۹۹ میلیون پوند) را بشکند. تنها فلوید می‌ودر، بوکسور معروف، تاکنون توانسته در یک دوره ۱۲ ماهه بیشتر از رونالدو درآمد داشته باشد.

جای تعجب نیست که بازیکنان زیادی از عربستان در این لیست قرار داشته باشند. قراردادهای پرسودی که عربستانی‌ها به ستاره‌ها پیشنهاد می‌دهند باعث شده تا نیمار (۸۵ میلیون پوند)، کریم بنزما (۸۰ میلیون پوند) و سادیو مانه (۴۰ میلیون پوند) نیز در لیست ۱۰ نفر برتر جای بگیرند. تسلط بازیکنان لالیگا بر این فهرست در سال‌های اخیر کاهش یافته و اکنون فقط کیلیان امباپه و وینیسیوس جونیور در میان ۱۰ نفر برتر قرار دارند.

رونالدو نه تنها از مسی بیشتر درآمد دارد، بلکه درآمدش از مجموع درآمد نفرات ششم تا دهم این لیست نیز بیشتر است. با توجه به قراردادش که تا سال ۲۰۲۵ اعتبار دارد، پیش‌بینی می‌شود او همچنان به بازی در خاورمیانه ادامه دهد و درآمدهای بیشتری کسب کند.

فهرست پردرآمدترین فوتبالیست‌های سال ۲۰۲۴ به شرح زیر است:

  1. کریستیانو رونالدو: ۲۱۸ میلیون پوند
  2. لیونل مسی: ۱۰۳ میلیون پوند
  3. نیمار: ۸۵ میلیون پوند
  4. کریم بنزما: ۸۰ میلیون پوند
  5. کیلیان امباپه: ۶۹ میلیون پوند
  6. ارلینگ هالند: ۴۶ میلیون پوند
  7. وینیسیوس جونیور: ۴۲ میلیون پوند
  8. محمد صلاح: ۴۱ میلیون پوند
  9. سادیو مانه: ۴۰ میلیون پوند
  10. کوین دی‌بروینه: ۳۰ میلیون پوند

کریستیانو رونالدو پردرآمدترین بازیکن سال ۲۰۲۴/ اختلاف رونالدو با مسی چقدر است؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =