بیمه

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیش از ۴۵ میلیون ایرانی در کشور بیمه سلامت شدند که از این تعداد ۱۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه رایگان هستند.

به گزارش ایراسین، محمد مهدی ناصحی در نکوداشت سالروز بیمه سلامت که در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، افزود: از مجموع بیش از ۴۵ میلیون نفر دارای بیمه سلامت نیز ۱۷ میلیون نفر فاقد هر نوع پوشش بیمه‌ای و ۲۰ میلیون نفر نیز بیمه‌ی روستایی هستند.

وی ادامه داد: به دنبال آن نیستیم که بیمه رایگان را گسترش دهیم بلکه باید گام‌هایی برداریم که با رونق اقتصادی مردم خود را بیمه کنند.

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ایجاد صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج یا طرح تحول سلامت از اقدامات خوبی بود که در سال‌های اخیر انجام شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جامعه در حال پیشرفت است باید در قانون نیز اصلاحاتی انجام شود و دغدغه در مجلس و وزارت بهداشت رفع نگرانی بیماران است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به قدرت نظامی و پزشکی خود می‌نازد، تصریح کرد: بسیاری از هموطنان ما از کشورهای مختلف به ایران برای انجام اعمال جراحی مراجعه می‌کنند.

شهریاری با اشاره به فعالیت ۲ هزار سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت، اظهار داشت: سوءمدیریت در این تشکیلات سلامت نبوده و نمایندگان مجلس همواره به بحث بهداشت و درمانی بدون نگاه سیاسی توجه اساسی کرده و امیدواریم با حضور دکتر پزشکیان مسائل و مشکلات در این حوزه برطرف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =