گندم

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۴، پرداخت وجوه ناشی از خرید تضمینی گندم انجام می‌شود و فروش گندم و آرد یارانه ای برای مصارف خبازی‌ها مجاز است.

به گزارش ایراسین، در بند ب تبصره ۱۳ - حمایت اجتماعی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ بخش کشاورزی آمده است: پرداخت وجوه ناشی از خرید تضمینی گندم (در سقف مصارف خبازی) به ذینفع نهایی بر اساس شماره ملی و موقعیت مکانی (واحد قطعات اراضی کشاورزی به صورت نقشه) انجام می‌شود. فروش گندم و آرد یارانه‌ای برای مصارف خبازی مجاز است و برای سایر مصارف به قیمت تمام شده به علاوه سود متعارف انجام می‌شود. سایر مصرف کنندگان باید نسبت به خرید گندم مورد نیاز خود با اولویت ساز و کار کشت قراردادی از کشاورزان اقدام کنند.

دستگاه مباشر موظف است همه وجوه حاصل از فروش گندم و آرد یارانه و غیر یارانه‌ای را به ردیف درآمدی واریز کند تا پس از کسر هزینه‌های تبعی توسط سازمان برای مصرف در یارانه گندم، آرد و نان تخصیص یابد.

آئین‌نامه اجرایی این بند با پیشنهاد مشترک سازمان برنامه بودجه کشور و همکاری وزارت جهاد کشاورزی حداکثر تا پایان فروردین ماه تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با رعایت قوانین مربوط مکلف است صرفاً سرپرست خانوار در صورت تقاضا تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دهد. مشمولین ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و افراد غیر سرپرست خانوار که قبل از ابلاغ این حکم بیمه شده‌اند، از شمول این بند مستثنی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =