دستگاه توانبخشی

عارف شریفی مخترع جوان اصفهانی موفق به اختراع دستگاه توانبخشی پرس پا برای معلولان جسمی و حرکتی شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، عارف شریفی مخترع جوان اصفهانی موفق به اختراع دستگاه توانبخشی پرس پا برای معلولان جسمی و حرکتی شد.

این دستگاه که یک وسیله ورزشی و توانبخشی است همزمان پرس تک پا و دوپا را به صورت ایستاده و بدون نیاز به کمک دیگران مقدور می‌سازد.

شایان ذکر است که طراحی و طرز کار این دستگاه بخاطر اینکه در حالت ایستاده است باعث بهبود عملکرد قلب و همچنین خون‌رسانی در فرد معلول گشته و نتایج بهتری را رقم خواهد زد.

دستگاه توانبخشی پرس پا برای معلولان جسمی و حرکتی تولید شد

اساس راه حل ارائه شده استفاده از سیستم حرکت عمود بیمار است که بدن بیمار به همراه هر ۲ پا توسط سه سیستم و ریل متفاوت به صورت عمود کنترل می‌شود که درون شاسی فلزی دستگاه، بیمار قرار گرفته و توسط بندها و کمربندهایی بیمار به آن فیکس می‌شود و سپس با استفاده از مانیتور نوع تمرین مشخص و توانبخشی در حالت ایستاده آغاز می‌شود.

عارف شریفی در این خصنص به ایراسین گفت: از ویژگی‌ها و شاخص‌های متمایز این اختراع می‌توان به ۲ عامل مهم اشاره کرد؛ اول اینکه کارکرد این دستگاه چون درحالت ایستاده است، عملکرد خونرسانی قلب در حالت بهتر مؤثرتر انجام می‌پذیرد و ثانیاً شخص بدون کمک گرفتن از کسی می‌تواند حرکات اصلاحی و ورزشی را به تنهایی انجام دهد.

وی تصریح کرد: این محصول به عنوان دستگاه پرس پای ایستاده معلولین در باشگاه‌های ورزشی و توانبخشی کاربرد دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =