نادر بذرافشان

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: قیمت طلا و سکه تحت تاثیر بازار جهانی قرار دارد و تحلیل‌های منتشر در سطح دنیا از تداوم روند صعودی انس طلا تا پایان سال میلادی حکایت می‌کند. ولی مردم توجه زیادی به التهابات قیمتی ندارند و خوشبختانه بازار از هیجانات به دور است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت طلا و سکه در دومین روز آبان ماه با افزایش قیمت طلا جهانی همراه شد و در روند صعودی شارپی قرار گرفت. روز گذشته تغییر کانال دلار در بازار غیررسمی و گذر آن از میانه کانال ۶۰ هزار تومان آتش بازار طلا داخلی را تند کرد تا سکه به نیمه کانال ۵۵ میلیون تومان برسد و برای فتح کانال ۵۶ میلیون تومانی خیز بردارد. طلای ۱۸ عیار نیز تا میانه کانال چهار میلیون تومان پیشروی کرد و هر مثقال طلا به یک قدمی ۲۰ میلیون تومان رسید. نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزایش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی را ناشی از سه عامل دانست به خبرنگار ایراسین می‌گوید: دلیل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه به روند صعودی انس طلا باز می‌گردد چرا که بهای طلا جهانی در طول یک ماه گذشته حدود ۲۲۰ تا ۲۴۰ دلار بالا رفت. علاوه بر این نوسانات نرخ ارز در بازار آزاد در کنار اخبار سیاسی، اقتصادی و تنش‌های منطقه به روند صعودی بازار داخلی قوت می‌بخشد.

بذرافشان ادامه می‌دهد: روند افزایشی قیمت طلا و سکه نسبت به انس طلا از حدود یک هفته گذشته بسیار شدت یافته است که علت اصلی این موضوع صعودی شدن نرخ ارز در بازار آزاد محسوب می‌شود.

سکه و طلا گوش به فرمان انس طلا

قیمت سکه تمام روز گذشته در مسیر صعود و نزول سرگردان بود و تا نزدیکی کانال ۵۶ میلیون تومان نیز پیشروی کرد. در لحظه تنظیم این گزارش سکه تمام با رشد ۷۵۰ هزار تومانی روی رقم ۵۵ میلیون و ۲۲۵ هزار تومان قرار گرفت. نیم سکه با صعود ۷۰۰ هزار تومانی به یک قدمی قله ۳۰ میلیون تومان رسید و با رقم ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه با ۶۰۰ هزار تومان افزایش با بهای ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار به فروش رسید. قیمت سکه گرمی نیز با رشد جزئی ۱۰۰ هزار تومانی با رقم هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار حاضر شد. در این لحظه انس طلا در محدوده ۲۷۴۰ دلاری نوسان می‌کند.

قیمت طلا در دومین روز از آبان ۱۴۰۳ مانند قطعات سکه با روند افزایشی بازگشایی شد و رکورد جدیدی را به ثبت رساند. هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۱۱ هزار تومان افزایش قیمت تجربه کرد و با رقم چهار میلیون و ۵۴۷ هزار و۸۰۰ تومان در بازار خرید و فروش شد. هر مثقال طلا با صعود چشمگیری ۴۸۱ هزار تومانی روی پله ۱۹ میلیون و ۶۹۸ هزار تومان ایستاد. هر گرم طلای دست دوم نیز چهار میلیون و ۴۸۶ هزار و ۲۷۷ تومان به ثبت رسید.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران عقیده دارد بالا رفتن قیمت‌ها منجر به تغییر تقاضا نشده و بازار خالی از التهاب است. این مقام صنفی در این خصوص بیان می‌دارد: اکنون شاهد تشدید تقاضا در بازار نیستیم، فقط قیمت طلا و سکه افزایش یافته است و خوشبختانه بازار التهاب و هیجانی ندارد. در واقع بازار طلا و سکه روال عادی خود را طی می‌کند و مردم توجه زیادی به التهابات قیمتی ندارند.

در پایان رئیس اتحادیه طلا و جواهر نبض بازار طلا داخلی را در دست بازار جهانی دانست و در این رابطه تاکید می‌کند: شرایط بازار طلا داخلی تحت تأثیر بازار جهانی قرار دارد که تحلیل‌های منتشر در سطح دنیا از تداوم روند صعودی انس طلا تا پایان سال میلادی حکایت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =