مسئولیت اجتماعی

دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی جهت تهیه و تنظیم قانون مسئولیت اجتماعی شرکتی و تبادل نظر در تنظیم نهایی پیش نویس دوم این قانون با شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه مسئولیت اجتماعی به همراه متخصصین و کارشناسان این حوزه جهت تعامل و تبادل نظر تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایراسین، این جلسه با ریاست هادی افراسیابی مدیر کل دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس و با حضور نمایندگان مجلس مهدی طغیانی از کمیسیون اقتصادی و محمد سراج از کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و سینا شیخی به عنوان دبیر جلسه و ضرغام افشار از کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و تنی چند از کارشناسان فعال در این زمینه در محل مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

هادی افراسیابی هدف از برگزاری این جلسه را همفکری، مشارکت و هم افزایی با کلیه ذی‌نفعان فعال در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها از جمله شرکت‌های دولتی، خصوصی و تشکل‌ها در تعیین وضعیت قانون مسئولیت اجتماعی عنوان کرد.

در ادامه سینا شیخی کارشناس ارشد مرکز پژوهش‌های مجلس، گزارش کاملی از سیر تکامل شروع پیش‌نویس تا پیش نویس دوم این قانون ارائه داد و از برگزاری جلسات متعدد و دریافت نظر متخصصین و کارشناسان و برگزاری جلسات هم اندیشی حوزه csr خبر داد و تاکید کرد ، مرکز پژوهش‌های مجلس با مشارکت نخبگان و نمایندگان فکری و تشکل‌ها و ذینفعان جلسات هم اندیشی را ادامه خواهد داد.

مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، تنظیم و اجرای قانون مسئولیت اجتماعی شرکتی را نظم دادن به شرایط فعلی برشمرد و گفت: تصویب این قانون منجر به ایجاد چهارچوبی برای مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها می‌شود به گونه‌ای که به عنوان مثال مسئولیت اجتماعی شرکتی که زیان‌ده است، اولویت فعالیت این بنگله‌ها مرتفع ساختن چالش‌ها و مشکلات کسب و کار خود است.

محمد سراج عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: این جلسه برای بررسی قانونی است که از دغدغه‌های مهم بنگاه‌های اقتصادی و مردم است.

وی افزود: آیا مسئولیت اجتماعی قانونی دارد که این قانون شرکت‌ها را ملزم کند که چه مبلغی را در این حوزه هزینه کنند؟

سراج با اشاره به شرکت‌های تولیدی که با تولید و اشتغال نیاز مردم را برطرف می‌کنند گفت: این دست اقدامات خود مسئولیت اجتماعی است.

درپایان هریک از حضار و کارشناسان به بیان دیدگاه‌ها، نقطه نظرات و چالش‌های موجود و اجرایی در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکتی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =