نقشه هواشناسی

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی گفت: براساس الگوهای جوی در پیش‌بینی‌های بلندمدت، در حال حاضر شرایط مناسبی برای بارش‌های پاییزی وجود ندارد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، سحر تاج‌بخش مسلمان اظهار کرد: تاکنون نیز بارش‌ها در کشور زیر نرمال بوده است.

وی افزود: تنها در ۲ استان کشور، بارش‌ها فراتر از نرمال گزارش شده است.

رئیس سازمان هواشناسی تصریح کرد: اطلاعات موجود نشان‌دهنده شرایط پربارش در کشور نیست، اما با توجه به پدیده‌هایی مانند تغییر اقلیم، پیش‌بینی بلندمدت کمی سخت‌تر شده است.

تاج‌بخش مسلمان ادامه داد: با این شرایط، بیشتر به‌صورت احتمالی درباره این موضوع صحبت می‌شود و هر زمان که تغییری در مدل‌ها رخ دهد، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: برای استان بوشهر نیز بارش‌ها همچنان زیر نرمال و در کشور بارش فراتر از نرمال ثبت نشده است.

رئیس سازمان هواشناسی بیان کرد: در فصل بهار امسال بارش‌های خوبی در کشور داشتیم که از جمله آن‌ها می‌توان به بارش قابل توجه در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

رئیس سازمان هواشناسی یادآور شد: این میزان بارش در دهه‌های گذشته برای این استان بی‌سابقه بود.

وی یادآور شد: نکته مهم در این خصوص، جمع‌آوری نشدن آب‌های شیرین است که موجب شد بخش زیادی از این آب‌ها به دریای عمان سرازیر شود و در تابستان، در برخی از استان‌ها مشکل کمبود آب شرب احساس شود

تاج‌بخش مسلمان یادآور شد: سامانه‌های اندازه‌گیری و پایش وضع هوا و اقلیم، یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که در پیش‌بینی و صدور هشدارها کمک می‌کند.

وی گفت: هر چه شبکه دیدبانی متراکم‌تر و شبکه اطلاع‌رسانی جامع‌تری وجود داشته باشد، بدون شک تهیه پیش‌بینی‌ها و ارائه خدمات بهینه‌تر خواهد بود.

رئیس سازمان هواشناسی عنوان کرد: برای توسعه شبکه دیدبانی و کاهش اختلاف با کشورهای پیشرو در این حوزه، نیازمند افزایش قابل توجه در اعتبارات تملک دارایی هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =