اینترمیامی

تصمیم فیفا برای حضور اینترمیامی در مسابقات جام‌جهانی باشگاه‌ها با انتقاد همراه شده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، فیفا با تصمیم به دعوت اینترمیامی به جام جهانی باشگاه‌ها در سال ۲۰۲۵، موجی از انتقادات را در لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا (MLS) برانگیخته است. اینترمیامی که به‌عنوان تیم میزبان انتخاب شده، جایگاهی را به‌خاطر قهرمانی در ساپورترزشیلد به‌دست آورده، اما این انتخاب بدون شفافیت در معیارها انجام شده است.

فیفا پیش از این هیچ معیار مشخصی برای انتخاب تیم‌ها اعلام نکرده بود، اما روز یکشنبه جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، اعلام کرد که میامی یکی از ۳۲ تیم حاضر در این تورنمنت خواهد بود که از ۱۵ ژوئن تا ۱۳ جولای در ایالات متحده برگزار می‌شود. اینترمیامی که با حضور ستارگان سابق بارسلونا نظیر لیونل مسی، لوئیس سوارس، جوردی آلبا و سرخیو بوسکتس فصل عادی MLS را با رکوردشکنی به پایان رسانده، علاوه بر حضور در این تورنمنت، میزبان بازی افتتاحیه نیز خواهد بود.

جانی اینفانتینو (رئیس فیفا) در چیس استادیوم در فورت لودردیل، پس از پیروزی اینترمیامی مقابل نیوانگلند روولوشن گفت: «من سه چیز برای گفتن دارم: اول، تبریک فراوان به خاطر کسب ساپورترزشیلد و همچنین با رکورد امتیاز در لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا. شما بهترین تیم فصل در آمریکا هستید و واقعاً به شما تبریک می‌گویم. دوم، بر اساس این عملکرد فوق‌العاده امسال، شما شایستگی حضور در جام جهانی باشگاه‌ها در سال ۲۰۲۵ را دارید. و سوم، شما افتخار میزبانی بازی افتتاحیه این تورنمنت را اینجا در میامی در ورزشگاه هارد راک در برابر ۶۵,۰۰۰ نفر و ده‌ها میلیون بیننده در خانه خواهید داشت.»

جنجال حضور اینترمیامی در جام باشگاه‌های جهان / مسی دلیل اصلی انتخاب است؟

این تصمیم موجب نارضایتی دیگر باشگاه‌های MLS شده و آنها فیفا را به جانبداری متهم کرده‌اند. هواداران سایر تیم‌ها از این موضوع به‌شدت انتقاد کرده‌اند و بر این باورند که حضور مسی نقش مهمی در انتخاب اینترمیامی داشته است.

برخی هواداران در شبکه‌های اجتماعی فیفا را به تلاش برای تضمین حضور مسی متهم کرده‌اند. یکی از کاربران توئیتر نوشت: «فیفا فقط به مسی در این تورنمنت نیاز داشت. نبود معیار برای این انتخاب واقعاً خنده‌دار است.» دیگری افزود: «هر تیمی که مسی را داشت، واجد شرایط بود.»

این‌طور که بسیاری از هواداران معتقدند، به نظر می‌رسد که حتی اگر اینترمیامی فصل ضعیفی داشت، باز هم به دلیل حضور مسی این جایگاه را به‌دست می‌آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =