هم‌اندیشی مسئولیت‌های حقوقی فورمن‌ها و سرپرستان اجرایی در فعالیت‌ها و حوادث ناشی از کار

دوره هم‌اندیشی مسئولیت‌های حقوقی فورمن‌ها و سرپرستان اجرایی پیمانکاران در فعالیت‌ها و حوادث ناشی از کار فولاد مبارکه با تاکید بر اجرای ایمن و کیفی فعالیت‌های تعمیراتی در فرآیند تولید و توجه به ایمنی کارکنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، دوره هم‌اندیشی مسئولیت‌های حقوقی فورمن‌ها و سرپرستان اجرایی پیمانکاران در فعالیت‌ها و حوادث ناشی از کار فولاد مبارکه با حضور پرسنل و پیمانکاران مرکز مکانیک و مرکز نت نوار نقاله صبح امروز پنجشنبه ۳ آبان ماه در سالن نگین سپاهان‌شهر برگزار شد.

ضرورت اجرای ایمن و کیفی فعالیت‌های تعمیراتی در فرآیند تولید/ سلامت و ایمنی نیروی انسانی از اولویت‌های شرکت فولادمبارکه است

حسین عابد رئیس مرکز تعمیرات مکانیک در حاشیه این دوره در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: رعایت نکات و موارد ایمنی برای سرپرست کارگاه و فورمن‌ها الزامیست، زیرا در قبال نفرات زیر مجموعه مسئول هستند.

وی افزود: هم از نظر اخلاقی و هم از نظر حقوقی این مسئولیت وجود دارد، بنابراین باید شرایط محیط کار، وسایل حفاظت فردی و اخذ مجوزات لازم جدی گرفته شود.

عابد تصریح کرد: همچنین در مقابل رفتارهای ناایمن پرسنل، کنترل‌های لازم بر مبنای احترام متقابل انجام شود.

رئیس مرکز تعمیرات مکانیک گفت: با توجه به اینکه در مدت کمتر از ۳ ماه ۶ مدول احیا مستقیم، ۳ مگا مدول ،۲ توقف دوره‌ای گندله‌سازی و ماشین ۱ و ۴ ریخته گری، خط نورد گرم متوقف می‌شود، حجم فعالیت‌ها در طول دوران بهره برداری بی‌سابقه است.

وی در پایان گفت: برآورد حجم فعالیت‌ها بیش از ۵۱۰ هزار نفر ساعت است که در تاریخ کشور کم‌سابقه است و این نشان دهنده اهمیت برنامه‌ریزی و آماده‌سازی شات‌دان‌های پیش رو است‌.

ضرورت اجرای ایمن و کیفی فعالیت‌های تعمیراتی در فرآیند تولید/ سلامت و ایمنی نیروی انسانی از اولویت‌های شرکت فولادمبارکه است

رکن اصلی تولید، سرمایه انسانی است

حمیدرضا بَذّار، رئیس مرکز نت تجهیزات حمل مواد، دسترسی به ارتفاع و تعمیرات ویژه نیز در حاشیه این دوره اظهار داشت: شرکت فولاد مبارکه یکی از بنگاه‌های اقتصادی بزرگ کشور است که محصولات آن در سراسر کشور توزیع و پخش می‌شود که نشان دهنده عظمت و جایگاه این سازمان بزرگ در کشور است.

وی افزود: از ارکان مهم در تولید محصول شرکت فولاد مبارکه، تجهیزات و انسان‌ها هستند که تجهیزات توسط همکاران نگهداری، تعمیر و آماده به کار می‌شوند.

بَذّار تصریح کرد: اهداف کمی تعریف شده در سازمان زمانی محقق می‌شوند که تجهیزات در بالاترین سطح کیفی خود باشند؛ این جمع حاضر نقش بی‌بدلیل در کیفیت، نگهداری و تعمیرات آن دارند.

رئیس مرکز نت تجهیزات حمل مواد گفت: همکاران با اجرای ایمن و کیفی فعالیت‌های تعمیراتی در تولید تأثیرگذار هستند؛ رکن اصلی تولید، نیروی انسانی یا همان سرمایه انسانی است که سلامت و ایمنی آن از دغدغه‌های شرکت فولاد مبارکه است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲۳۰۰ نفر نیروی اجرایی در واحد تعمیرات مرکزی مشغول به کار هستند که فورمن شرکت‌های پیمانکار اولین سطح رهبری و مدیریت نیروی اجرایی تحت امر خویش است که وظیفه شایانی در ارتقا سطح ایمنی آن‌ها دارد.

بَذّار تصریح کرد: آماده‌سازی درست فعالیت‌ها و اجرای ایمن و کیفی آن‌ها باعث کاهش شبه حادثه و حوادث ناشی از کار می‌شود.

رئیس مرکز نت تجهیزات حمل مواد در پایان گفت: ما باید نقش مهمی در شناسایی خطر و اجرای اقدامات اصلاحی ایفا کنیم؛ شبه حوادث را گزارش دهیم و بیمی از تبعات آن نداشته باشیم؛ اقدامات اصلاحی را تا حصول نتیجه پیگیری کنیم تا اجازه ایجاد حوادث دلخراش را ندهیم.

ضرورت اجرای ایمن و کیفی فعالیت‌های تعمیراتی در فرآیند تولید/ سلامت و ایمنی نیروی انسانی از اولویت‌های شرکت فولادمبارکه است

همچنین در ادامه برنامه، سعید عربی سرپرست تعمیرات مکانیک با اشاره به محدودیت‌های انرژی و ابلاغ حدود ۵۰۰/۰۰۰ نفر ساعت فعالیت به مرکز تعمیرات مکانیک واحد تعمیرات مرکزی تا پایان سال ۱۴۰۳، گفت: این حجم از فعالیت بی سابقه است و انجام این فعالیت‌ها به صورت ایمن، کیفی و به موقع ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =