به گزارش خبرنگار ایراسین، با آغاز نخستین موج کاهش دما در فصل پاییز، قیمت اجاره ویلا در مناطق توریستی اصفهان کاهش مییابد و بررسیها نشان میدهد اجاره ویلا در مناطقی مانند باغبهادران، زردنجان، پیربکران و… در هفتههای گذشته افت سنگینی داشت. خانههای ویلایی این مناطق در تعطیلات نوروز پر تقاضا میشوند و قیمت آنها به خصوص در آخر هفتههای فصل تابستان اوج میگیرد ولی با آغاز فصل سرما قیمتها نزولی میشوند و این شرایط تا عید نوروز ادامه دارد.
قیمت اجاره ویلا در مناطق توریستی اصفهان با آغاز آبان ماه به کمتر از ۱ میلیون تومان رسید. برای مثال قیمت اجاره یک ویلای استخردار برای وسط هفته حدود ۹۰۰ هزار تومان اعلام میشود در حالی که همین ویلا در فصل تابستان با قیمتی بالاتر از ۵ میلیون تومان برای هر شبانه روز اجاره میشد. ویلاهایی با استخر مسقف همچنان پر تقاضا هستند ولی قیمت اجاره آنها نیز نسبت به فصل تابستان نزدیک به ۵۰ درصد کاهش یافته است. بیشترین تعداد ویلاهای مسقف اصفهان در محله زردنجان قرار دارند و امروز اجاره یک باغ ویلای بزرگ با استخر مسقف در این محله با هزینه کمتر از ۳ میلیون تومان ممکن است. بعضی از مشاوران املاک در روزهای غیر تعطیل هفته این ویلاها را به صورت صبح تا شب و شب تا صبح اجاره میدهند. هزینه اجاره نیز کمتر از ۱ میلیون تومان است.
امروز اجاره صبح تا شب ویلا استخردار در محله زردنجان با قیمتی حدود ۷۰۰ هزار تومان نیز انجام میشود. دو ماه قبل اجاره یک خانه کلنگی قدیمی در روستاهای باغبهادران برای ۲۴ ساعت بیشتر از ۱ میلیون تومان هزینه داشت ولی امروز با پرداخت ۱ میلیون تومان امکان اجاره ویلاهای لوکسی در اصفهان وجود دارد. اجاره خانههای قدیمی نزدیک به رودخانه نیز با مبالغ چند صد هزار تومانی ممکن است.
محدودیتهایی مانند تعداد نفرات نیز در بسیاری از موارد در نظر گرفته نمیشود. در فصل تابستان هر ویلا بین ۶ تا ۸ نفر ظرفیت داشت و برای هر نفر اضافهتر مبلغ ۵۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومان اضافه دریافت میشد ولی اکنون در بسیاری از ویلاهای شهر این محدودیت در نظر گرفته نمیشود. با این وجود اجاره دهندگان ویلا مدعیاند تقاضا تا تعطیلات نوروز پایین است و این شرایط در فصل زمستان تشدید خواهد شد.
مبلغ اجاره بسیاری از ویلاهای اصفهان در هفته گذشته بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت و در فصل زمستان نیز بیش از این کاهش پیدا میکند. اجارهدهندگان ویلا در پلتفرمهای آنلاین و شبکههای اجتماعی با هدف جذب مشتری جشنوارههای فروش راه انداختهاند. در این تبلیغات برای مثال با اجاره ۴ روز ویلا، دو روز هیچ اجارهای دریافت نمیشود. این ویلاها از نظر امکانات گرمایشی کامل هستند ولی در نیمه دوم سال مشتری چندانی ندارند.
ارسال نظر