بلک فرایدی

تبلیغات برای تور جمعه سیاه با سفر به شهرهایی مانند وان ترکیه طی روزهای گذشته افزایش یافته‌ است. بسیاری از تورها مدعی‌اند با دریافت هزینه‌ای کمتر از ۹ میلیون تومان متقاضیان را یک روز قبل از جمعه سیاه به یکی از بازارهای نزدیک به مرز ایران می‌برند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، آخرین جمعه ماه نوامبر همزمان با ۹ آذرماه به جمعه سیاه معروف است. در این تاریخ فروشگاه‌ها به خصوص برندهای خارجی حراج‌های کم‌سابقه‌ای به راه می‌اندازند. قیمت اجناس بسیاری از برندها به پایین‌ترین سطح در طول سال می‌رسد و این فرصتی تکرار نشدنی برای خرید بعضی از اجناس است. صفحاتی در شبکه‌های مجازی از دهه سوم آبان ماه تبلیغات تور مسافرتی به بازارهای نزدیک مرز ایران برای بلک‌فرایدی را آغاز نموده‌اند. معروف‌ترین تور بلک‌فرایدی مربوط به شهر وان ترکیه است. برخی مدعی‌اند با دریافت هزینه ناچیزی متقاضیان را یک روز قبل از بلک‌فرایدی به صورت زمینی به شهر وان می‌برند و دو روز بعد به ایران بر می‌گردانند. هزینه اجرای این تورها به صورت زمینی از حدود ۸ میلیون تومان آغاز می‌شود. بسیاری از تورها با دریافت مبلغی معادل یک‌سوم و مابقی به صورت قسطی از متقاضیان ثبت نام می‌کنند.

آغاز به کار تورهای جمعه سیاه با قیمت‌های اقتصادی

تبلیغات برای تور وان ترکیه در شبکه‌های اجتماعی و پلت‌فرم‌های آنلاین هر روز بیشتر می‌شود. متقاضیان تنها با پرداخت ۳ میلیون تومان و مابقی به صورت اقساط می‌توانند به وان سفر کنند. سود هر قسط برای هر ماه بین ۲ تا ۵ درصد محاسبه می‌شود ولی در مجموع مبلغ رشد چندانی ندارد. با این حال هزینه خورد و خوراک و جابه‌جایی با مسافر است. بررسی‌ها نشان می‌دهد مسافر باید حدود ۵ تا ۱۰ میلیون تومان علاوه بر قیمت تور برای سایر هزینه‌ها بپردازد.

تورهای جمعه سیاه با مقاصد برخی دیگر از شهرهای ترکیه، کردستان عراق و دبی نیز انجام می‌شود ولی به خصوص برای دبی به مراتب هزینه سنگین‌تری دارد. قیمت تور بلک‌فرایدی برای کردستان از حدود ۱۰ میلیون تومان آغاز می‌شود و برای دوبی هزینه یک تور ساده کمتر از ۲۰ میلیون تومان نیست. تمام این تورها شرایط اقساط با چک صیادی دارند. با این حال سال‌های گذشته تور وان ترکیه مخاطبان بیشتری داشت. این تورها در این فصل نسبت به بسیاری از تورهای داخلی نیز قیمت کمتری دارند. اگرچه باید در نظر داشت تورهای جمعه سیاه با سایر وسایل نقلیه مانند هواپیما گران‌تر است ولی هزینه پایین و امکان خرید بیشتر دلیلی است تا تقاضا برای اتوبوس به ویژه اتوبوس‌های ۲۵ نفره برای سفرهای خرید روز جمعه سیاه به مراتب بیشتر از هواپیما باشد. سال گذشته نیز این تورها از اواسط آبان ماه تبلیغات گسترده‌ای را آغاز نمودند و انتظار می‌رود طی روزهای آینده بر شدت تبلیغات خود بیفزایند. این تبلیغات توسط بعضی از آژانس‌های مسافربری و در بعضی از مشاهدات کاربران عادی در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =