به گزارش خبرنگار ایراسین، مجید باقری، رئیس دفتر استراتژی و اهداف فولاد مبارکه در پنل «تدوین استراتژی گروه در شرکت فولاد مبارکه» با گفتمان «مسیر متعالی» با اشاره به استراتژیهای گروه فولاد مبارکه و برنامههای آینده آن اظهار کرد: در این زمینه تعیین چشمانداز، فلسفه وجودی، مأموریت و اهداف کلان گروه به عنوان گام اول است.
وی ادامه داد: هدف اصلی ما در گروه تولید ۱۸ میلیون تن فولاد خام تا افق ۱۴۱۰ و دستیابی به درآمد ۱۵ میلیارد دلار است. همچنین، ۱۲ میلیارد دلار از این درآمد مربوط به کسب و کارهای فولادی و ۳ میلیارد دلار به کسب و کارهای غیر فولادی اختصاص دارد.
رئیس دفتر استراتژی و اهداف فولاد مبارکه اضافه کرد: برای تحقق این امر مدیریت و بازنگری در ساختار سازمانی و نحوه تعامل با شرکتهای زیرمجموعه مورد بررسی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در این زمینه از جمله اقدامات مهم همافزایی میان شرکتها و مشخص کردن نیازهای سنگ آهن و محصولات مورد نیاز گروه بوده است، ادامه داد: در این زمینه باید یادآور شوم که فلسفه وجودی و مأموریت هر شرکت باید با چشمانداز کلی گروه همراستا باشد و نوع دخالت در فرایندها و مدیریت شرکتها مشخص شود.
باقری با بیان اینکه فولاد مبارکه برای رسیدن به اهداف در برنامه ۱۴۱۰ پنج استراتژی کلیدی تعریف کرده است، ادامه داد: این ۵ استراتژی عبارتند از بهره برداری حداکثری و اقتصادی از ظرفیتهای تولید، توسعه متوازن زنجیره ارزش و زیرساختهای مورد نیاز، توسعه فناوری و نوآوری، ارتقای بهره وری و دل بستگی کارکنان و توسعه پایدار (زیست محیطی، اجتماعی و حکمرانی).
وی گفت: هدف از این استراتژیها، همسو کردن شرکتها و ایجاد همافزایی بین آنها بهگونهای است که از رقابتهای غیرکاربردی جلوگیری شود و همه شرکتها در راستای یک چشمانداز مشترک حرکت کنند.
ارسال نظر