سیتی سنتر

تبلیغات گسترده برای جشنواره‌های فروش جمعه سیاه به خصوص از سوی مارک‌فروشان سیتی‌سنتر با استقبال کم‌سابقه‌ای مواجه شد. شب جمعه فاصله بین صفه تا سپاهان‌شهر بیش از ۱ ساعت ترافیک بود، ضمن اینکه ورودی بسیاری از فروشگاه‌های داخلی سیتی‌سنتر نیز صف تشکیل شده‌ بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، عصر پنج‌شنبه ۸ آذر ماه مسیر منتهی به سیتی‌سنتر اصفهان شلوغ‌ترین روز سال را سپری کرد، سال گذشته نیز در شب جمعه‌سیاه، این مسیر ترافیک چند کیلومتری داشت. جمعه سیاه امسال متقاضیان خیلی زودتر از سال گذشته آمده بودند تا قبل از شلوغی خرید خود را انجام دهند. اگرچه فروشگاه‌ها به ویژه مارک فروشان حراج جمعه سیاه را از یک هفته قبل‌تر آغاز نمودند. تبلیغات گسترده حراج جمعه سیاه به ویژه توسط فروشگاه‌های مارک سیتی‌سنتر افراد بسیاری را به سپاهان شهر کشاند. مسیر منتهی به سپاهان‌شهر از سوی صفه با ترافیک چند کیلومتری همراه بود و برخی از مراجعه‌کنندگان مدعی بودند بیش از ۱ ساعت در مسیر بودند.

ظرفیت پارکینگ‌ها خیلی زود تمام شد و سیل مراجعه کنندگان اتومبیل‌های خود را در سپاهان شهر پارک می‌کردند و سپس پیاده راهی سیتی‌سنتر می‌شدند ولی این تازه آغاز ماراتن خرید از جشنواره‌های جمعه سیاه بود، زیرا برای ورود به تعدادی از فروشگاه‌ها صف چند ده‌نفره وجود داشت. مارک‌فروشان بر تعداد فروشندگان خود برای این شب خاص افزودند ولی تعداد مراجعه‌کنندگان برای تعدادی از فروشگاه‌ها فراتر از ظرفیت فروشندگان بود. تعدادی از فروشگاه‌ها خیلی سریع با درج پیامی در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی از مراجعه‌کنندگان خواستند به جای مراجعه فیزیکی به صورت آنلاین خرید کنند، زیرا فروشگاه آنها ظرفیت مراجعه‌کننده بیشتری را ندارد.

تعدادی از مارک‌فروشان در همان ساعات ابتدایی شب مدعی شدند بخشی از اجناس خود را تمام کردند. یکی از فروشگاه‌های کفش مارک ساعت ۲۱ در صفحه‌خود نوشت: سایز ۴۳ و ۴۴ تمام کفش‌ها به طور کامل تمام شد، لطفاً برای این سایزها مراجعه نفرمایید. سایزهای پر فروش کفش، مانتو و در بعضی از موارد شلوار در ابتدای شب تمام شد ولی مراجعه تا پایان شب ادامه داشت. فروشگاه‌ها در تبلیغات خود از عناوینی مانند تکرار نشدنی، بی سابقه و خاص استفاده می‌کردند ولی بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت‌ها نسبت به چند هفته قبل تنها اندکی کاهش یافته‌بود. بسیاری از برندفروشان چند ماه قبل همین اجناس را با همین قیمت برای پایان فصل حراج کرده بودند.

بیشتر افت قیمت‌ها نیز مربوط به اجناس تابستانی یا پاییزی بود و لباس‌هایی مانند کاپشن تخفیف کمتری داشتند، با این وجود متقاضیان از این حراج‌ها استقبال گسترده‌ای کردند. گفت‌وگو با مراجعه کنندگان نشان می‌دهد درصد بالایی از آنها نسبت به قیمت‌ها پس از حراج رضایت دارند. برخی مدعی‌اند اجناسی را هفته‌هاست زیر نظر گرفته‌اند تا در حراج جمعه سیاه بخرند. اگرچه این جشنواره‌ها در بیشتر مشاهدات تنها مربوط به پنج‌شنبه و جمعه نیست و بسیاری از فروشگاه‌ها حراج جمعه سیاه را از یک هفته قبل آغاز نموده‌اند و تا یک هفته دیگر نیز به حراج ادامه می‌دهند. با این حال شب جمعه سیلی از خریداران راهی سیتی‌سنتر اصفهان شد، آنها پس از ۱ ساعت ترافیک، چندین ساعت نیز درون صفوف ورود به فروشگاه‌ها منتظر ماندند و در پایان شب همین ترافیک در مسیر منتهی به صفه از سمت سپاهان شهر ادامه داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =