خودرو فرسوده

رئیس انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده از تأخیر قابل توجه در پرداخت بدهی‌های خودروسازان به این مراکز خبر داد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، محمود مشهدی شریف در مورد این موضوع ابراز نگرانی کرد و به مواردی اشاره نمود که در آن‌ها بیش از ۴۵ روز از تأیید فاکتورهای برخی پرونده‌ها در شرکت‌های خودروسازی، نظیر کرمان خودرو، می‌گذرد و مراکز اسقاط هنوز هیچ مبلغی دریافت نکرده‌اند.

وی افزود: که خودروسازان با تأخیرهای متفاوتی در پرداخت‌ها مواجه هستند که می‌تواند از یک ماه تا ۲۰ روز متغیر باشد.

مدیران خودرو اقدام به خرید گواهی اسقاط جدید نکرده است

به‌علاوه، مشهدی شریف علی‌رغم نگرانی‌ها، اعلام کرد که شرکت مدیران خودرو مدت‌هاست که گواهی اسقاط جدیدی خریداری نکرده و این وضعیت ممکن است تا چند ماه آینده ادامه یابد.

وی همچنین با اشاره به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده گفت که تاکنون ۲۷ هزار خودرو در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که برای این تعداد، حدود ۸۰ هزار گواهی اسقاط تولید شود که برای شماره‌گذاری ۳۰۰ هزار خودروی جدید کافی است.

عدم اعلام قیمت‌ها از سوی وزارت صمت

رئیس این انجمن به عدم اعلام قیمت‌ها توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نیز اشاره کرده و تأکید کرد که وزارت صمت مسئول قیمت‌گذاری خودروهای فرسوده است و باید قیمت‌ها را بلافاصله به مراکز اسقاط ابلاغ کند.

وی به قیمت ۳۵ میلیون تومان برای گواهی اسقاط هر خودروی فرسوده اشاره و تأکید کرد که هنوز وزارت صمت قیمت‌های خرید این خودروها را به مراکز اسقاط اعلام نکرده است.

مشهدی شریف قیمت پیشنهادی انجمن برای خرید خودروهای فرسوده را بین ۷۸ تا ۸۲ میلیون تومان برای خرید نقدی و ۸۸ تا ۹۲ میلیون تومان برای خرید با پرداخت سه‌ماهه اعلام کرد.

مهران سالاریه، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، از آغاز طرح جایگزینی خودروها در نیمه دوم سال گذشته خبر داد و افزود که در حال حاضر، کلیه مراحل نوسازی خودروهای فرسوده در حال انجام است.

بر اساس گزارش‌ها، بیش از ۹۰ درصد متقاضیانی که سال گذشته برای طرح‌های جایگزینی ثبت‌نام کرده بودند، خودروهای خود را تحویل گرفته‌اند و مشکلات باقی‌مانده نیز در حال بررسی و حل می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =