• دیروز ۱۳:۲۷
  • کد خبر: 66881
  • readingTime: ۱ دقیقه
رئیس کل بیمه مرکزی

رئیس کل بیمه مرکزی با تأکید براینکه سیاست بیمه مرکزی نظارت بر صنعت بیمه است نه ریاست بر آن، گفت: اگر این نگاه بر فرایندهای بیمه‌ای حاکم باشد، نتیجه بهتری گرفته می‌شود.

به گزارش ایراسین به نقل از بیمه مرکزی، پرویز خسروشاهی با بیان این مطلب در جلسه هم اندیشی با صاحب نظران و فعالان بیمه‌ای که با حضور رسانه‌های سراسری برگزار شد، گفت: سیاست بیمه مرکزی نظارت بر صنعت بیمه است نه ریاست بر آن و در این نگاه بیمه مرکزی منطقاً باید تمرکز خود را بر کنترل توانگری اعم از کفایت سرمایه، ذخیره گیری، سرمایه گذاری، مطالبات و فرایند پرداخت خسارت شرکت‌ها قرار دهد.

رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: تجربه سایر کشورها هم نشان داده است که اگر این نگاه بر فرایندهای بیمه‌ای حاکم باشد، هم نتیجه بهتری گرفته می‌شود و هم مشکلات به نحو موثرتری اصلاح می‌شوند.

خسروشاهی ادامه داد: رویکرد نهاد ناظر مانند یک داور بازی فوتبال باید بگونه‌ای باشد که در عین حفظ زیبایی‌های بازی، نتیجه و کم و کیف بازی هم تحت تأثیر رفتارهای خارج از مقررات قرار نگیرد.

او با تاکید بر اینکه صنعت بیمه فقط بیمه مرکزی نیست گفت: از رسانه‌های سراسری انتظار می‌رود که برای دریافت اخبار و اطلاعات بیمه‌ای فقط به بیمه مرکزی اکتفا نکنند و از سایر ارکان بیمه مانند سندیکای بیمه گران و شرکت‌ها نیز استفاده کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی در بخش پایانی صحبت‌های خود توضیحاتی در خصوص سوابق و مشکلات مربوط به پرداخت خسارت افت قیمت خودرو و خودروهای نامتعارف ارائه داد.

«راهکارهای افزایش سهم بیمه در رسانه‌های سراسری و بهره گیری مناسب از این توانمندی برای ارائه خدمات بیمه ای»، «تعریف و تبیین محورهایی برای تهیه و تنظیم اخبار و اطلاعات بیمه ای»، «برنامه ریزی مناسب برای ارائه شفاف اطلاعات به رسانه ها»، «لزوم اخذ تصمیم‌های درست در زمان‌های مناسب»، «در دسترس بودن مدیران و مسؤولان برای پاسخگویی مناسب به رسانه ها» و «مسائل مربوط به افت قیمت خودرو و خودروی نامتعارف» از جمله مهم‌ترین محورهایی طرح شده توسط حاضران در این جلسه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =