فروش اقساطی پوشاک

فروش اقساطی پوشاک در فروشگاه‌های اینترنتی و فروشگاه‌های فیزیکی سطح شهر افزایش یافته‌ است. اعتبار خرید پوشاک توسط پلت‌فرم‌هایی مانند دیجی‌پی، اسنپ‌پی و تارا انجام می‌شود، این تسهیلات سود بالایی ندارند و باید در بازه‌های زمانی کمتر از ۴ ماه بازپرداخت شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، فروشگاه‌های اینترنتی تبلیغات گسترده‌ای برای فروش پوشاک به ویژه پوشاک گرم و کاپشن به صورت اقساطی انجام می‌دهند، در فروشگاه‌های فیزیکی سطح شهر نیز عرضه پوشاک به صورت اقساطی افزایش یافته است ولی فروشگاه‌های اینترنتی با سرویس‌هایی مانند تارا، دیجی‌پی و اسنپ پی به طور گسترده‌ای برای فروش اقساطی پوشاک تبلیغ می‌کنند. بنا بر ادعای این فروشگاه‌ها دریافت اعتبار خرید اقساطی پوشاک تنها چند دقیقه زمان می‌برد و نیازی به ارائه ضامن نیست. بررسی‌ها صحت این ادعا را تأیید می‌کند.

خریداران با ورود به وب‌سایت یا اپلیکیشن یکی از این پلت‌فرم‌ها تنها در چند دقیقه اعتبار خرید اقساطی پوشاک دریافت می‌کنند. تنها باید مدارکی مانند کارت ملی را در دسترس داشته باشند و مالکیت سیم‌کارت آنها متعلق به خود کاربر باشد. ابتدا با ارسال یک پیامک وارد پلت‌فرم خواهند شد و سپس با ورود کد ملی اعتبار کاربر مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت امضای اینترنتی تعهدنامه، وجه مورد نظر به حساب فروشگاه اینترنتی واریز خواهد شد.

کاربر باید مبلغ اعتبار را در اقساطی به صورت ۳ تا ۴ ماه پرداخت کند. فروشگاه‌های اینترنتی مدعی‌اند سود خرید اعتباری پوشاک صفر است و بررسی‌ها نشان می‌دهد این تسهیلات به جز کارمزد سود دیگری ندارد ولی کاربر پس از دریافت تسهیلات باید تمام مبلغ را صرف خرید از فروشگاه مورد نظر کند.

سقف اعتبار خرید پوشاک در بیشتر مشاهدات به ۱۰ میلیون تومان نمی‌رسد. با این حال این مبلغ تنها برای خرید لباس گرم مورد نیاز یکی دو نفر کفایت می‌کند. کاپشن‌های ۲ تا ۱۰ میلیون تومانی، پلیور چند صد هزار تومانی و سایر پوشاک گرم با قیمت نجومی هزینه خرید یک دست لباس‌گرم زمستانی را به بیش از ۱۰ میلیون تومان می‌رساند.

قیمت شلوار جین در بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی و فروشگاه‌های سطح شهر به بیش از ۱ میلیون تومان می‌رسد، در بسیاری از فروشگاه‌ها کف قیمت شلوار جین از حدود ۲ میلیون تومان آغاز می‌شود. مدیر یکی از فروشگاه‌های اینترنتی که در سیتی‌سنتر اصفهان نیز شعبه حضوری دارد دراین‌باره به خبرنگار ایراسین گفت: قیمت یک کاپشن به خصوص از برندهای معمولی نزدیک به ۵۰ درصد از دستمزد بسیاری از حقوق بگیران می‌شود، در نتیجه مجبور به ارائه طرح‌های فروش اقساطی برای پوشاک هستیم.

پلت‌فرم‌های فروش اقساطی در بیشتر مشاهدات طرف سوم معامله هستند. فروشگاه اینترنتی تنها باید با این پلت‌فرم‌ها قرارداد امضا کند و در ادامه تمام فرآیند اعطای اعتبار توسط این پلت‌فرم‌ها انجام می‌شود. در نتیجه برای اعطای اعتبار نیاز به سرمایه‌گذاری جداگانه توسط هر فروشگاه اینترنتی نیست، بلکه توسط پلت‌فرم‌های اعتباردهی انجام می‌شود. این مسئله در کنار رشد قیمت پوشاک منجر به افزایش فروش اقساطی پوشاک در فروشگاه‌های اینترنتی شد. کاربران تنها با صرف چند دقیقه زمان اعتبار لازم برای خرید پوشاک را دریافت می‌کنند، البته اگر کاربر در گذشته بدحسابی کرده باشد برای دریافت اعتبار باید از پروتکل پیچیده‌تری عبور کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =