به گزارش ایراسین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رضا اکبری اظهار داشت: اقدامات فناورانه سازمان نظیر سامانههای مدیریت روسازی راههای کشور، مدیریت پلها و ابنیه فنی، شناسایی نقاط پر تصادف، ایمنی راهها، جامع راهداری کشور، داده کاوی و سامانههای هوشمند حمل و نقل، عامل حرکت این سازمان در مسیر هوشمندسازی شده و ایران را به کشوری توانمند در منطقه به لحاظ توان مهندسی تبدیل کرده است.
وی با تاکید بر عزم جدی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در حوزه بهرهگیری از ظرفیتهای هوش مصنوعی، از ایجاد ساختار جدید و برنامهریزی به منظور تقویت توان سامانههای در حال بهرهبرداری و استفاده از این ابزار در حوزههای مختلف خبر داد.
اکبری افزود: گستردگی شبکه راهها به طول ۲۳۰ هزار کیلومتر انواع جاده، وجود بیش از ۳۶۰ هزار پل و ابنیه فنی، بیش از ۳۰۰ کیلومتر تونل، خانواده بزرگ حمل و نقل با بیش از ۶۰۰ هزار راننده و حدود ۵۰۰ هزار ناوگان باری و مسافری و بیش از ۲۰ هزار داراییهای انسانی خدوم در حوزه راهداری، نشان دهنده تنوع فعالیتهای این مجموعه است که تخصصهای مختلف را در خود جای داده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ظرفیت هوش مصنوعی در راستای هوشمندسازی و تقویت سامانهها، فعالیتها و ارائه بهتر خدمات این سازمان بهکارگیری میشود.
وی با اشاره به فعالیت و مدیریت نزدیک به ۷۰ سامانه در این سازمان و ایجاد بانک بزرگ اطلاعاتی در حوزههای ترافیکی، انتظامی، امنیتی و … خاطرنشان کرد: این اطلاعات منبع مناسبی برای اجرای فعالیتهای دادهکاوی به شمار میرود.
اکبری افزود: با استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی و هوشمندسازی سامانههای فعال به دنبال مدیریت هوشمند شبکه راههای کشور هستیم و در این زمینه قابلیتهای همکاری بسیار خوبی با مراکز دانشگاهی وجود دارد.
وی همچنین به بیان خدمات و فعالیتهای این سازمان در بخش حمل و نقل اشاره و تاکید کرد: در راستای هوشمندسازی پایش ۵۰۰ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل جادهای، برنامهای عملیاتی در حال تدوین است و بهزودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای اضافهکرد: با توجه به فعالیت بیش از ۲۰ هزار نیروی فعال در بخشها و حوزههای مختلف این سازمان از مناطق روستایی تا مرزها و شبکه راههای کشور، اجرای برنامههای آموزشی متنوع و مستمر از اولویتهای این سازمان است و مجموعهای تخصصی در بدنه سازمان این مأموریت را به صورت مستمر و مؤثر دنبال میکند.
اکبری، توجه به حوزه سرمایهگذاری و برنامهریزی و اجرای مدلهای مالی را از دیگر اولویتهای سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای برشمرد و از آزادراههای مشارکتی به عنوان یکی از مصادیق فعالیت در این عرصه یاد و تاکید کرد: مراکز دانشگاهی در این زمینه میتوانند به ایفای نقش همکاری مناسب با این سازمان بپردازند.
وی ادامهداد: با توجه به محدودیت منابع اعتباری، اولویتبندی در اجرای فعالیتها و خدمات نیز موضوع مهمی بوده و در این زمینه نیز اقدامات گستردهای در حال انجام است.
ارسال نظر