به گزارش ایراسین، فرزاد دادخواه اظهار داشت: بر اساس استانداردها باید در هر ۴۰ کیلومتر جاده اصلی و ۳۰ کیلومتر بزرگراه یک مجتمع خدماتی وجود داشته باشد.
وی اضافه کرد: طبق این معیار، اکنون ۶۲ مجتمع در محورهای استان فعال و ۷۸ مجتمع دیگر در حال طی فرایند استعلام برای دریافت مجوز هستند.
دادخواه خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته، فواصل مجاز برای احداث مجتمع کاهش یافته و این موضوع موجب تمایل بیشتر سرمایهگذاران برای احداث اینگونه اماکن در محورهای پردرآمد شده است.
وی تصریح کرد: با این حال، شورای برنامهریزی استان همچنان بر ضرورت رعایت فواصل مجاز تاکید کرده است.
دادخواه گفت: اکنون نیاز به احداث مجتمعهای جدید در جادههای استان احساس میشود و مساحت مورد نیاز برای ایجاد آنها در جدولهای مربوطه نیز مشخص شده است.
وی با اشاره به مشکلات موجود در این زمینه تصریح کرد: برخی از سرمایهگذاران درخواست غیرمنطقی برای گرفتن زمین بزرگتر و برخی متقاضی دریافت زمین زیر یک هکتار هستند که بر اساس ضوابط امکانپذیر نیست.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای اصفهان اظهار کرد: برای بهبود کیفیت مجتمعها، درجهبندی جدیدی شامل ممتاز، خوب و متوسط با هدف تشویق مالکان به بازسازی و توسعه مجتمعهای قدیمی در نظر گرفته شده است.
دادخواه گفت: یکی از چالشهای اصلی در این زمینه، کمبود اهرمهای قانونی برای اجرای این طرحهاست.
وی همچنین با اشاره به مشکلات تأمین سوخت و درآمد مجتمعهای بین راهی استان گفت: رفع این موضوع مستلزم همکاری بیشتر با شرکت پخش سوخت است.
دادخواه، هدف از مجموع این اقدامات را بهبود کیفیت خدمات ارائه شده به مسافران و افزایش رضایتمندی از مجتمعهای خدماتی بین راهی استان عنوان کرد.
ارسال نظر