• ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴
  • کد خبر: 53322
  • readingTime: ۱ دقیقه
معلم

استاندار اصفهان طی پیامی به مناسبت روز معلم گفت: حرفه معلمی، افتخاری ارزنده و برخوردار ازشرافت و منزلتی بی بدیل است و معلم به عنوان عمود ساحت اخلاق، معرفت و اندیشه، پرچمدار عرصه علم آموزی و اسباب نجات بشریت از گرداب جهل و نادانی است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، استاندار اصفهان به مناسبت ۱۲ اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره) و روز معلم پیامی را صادر کرد:

۱۲ اردیبهشت ماه سالروز شهادت عالمی نستوه و وارسته، دانشمندی پارسا و فرزانه، بزرگمردی خاضع و فاضل و معلمی ممتاز، متفکر و دلسوز است. محقق و مدرسی اُسوه که از نوجوانی ردای تعلیم و تعلم برتن نمود و تا آخرین لحظه زندگانیش بر این ردا، وفادار ماند و تأثیراتی ارزنده بر جریان پیروزی انقلاب و پس از آن بر جای گذاشت تا بدان حد که معمار کبیر انقلاب اسلامی در شهادت ایشان چنین فرمود: «من فرزند بسیار عزیزی را از دست دادم و در سوگ او نشستم که از شخصیت هایی بود که حاصل عمرم محسوب می شد».

متفکر مجاهد، فیلسوف عارف، استادِ شهید «مرتضی مطهری» شخصیتی اثرگذار و چهره ای بی بدیل در دوران رویش و بلوغ انقلاب اسلامی ایران است که توانست نقشی بسزا در تدوین اندیشه های نظام اسلامی به زبانی مبین و همه شمول ایفا نماید. اگرچه خورشید عمر پربرکت آن دانشمند پارسا در روزهای نخستین پیروزی نهضت اسلامی به دست کوردلان و ایادی نظام سلطه غروب نمود، اما میراث ماندگار فکری و فرهنگی آن شهید والامقام در شیرازه انقلاب، تأثیراتی ماندگار، ژرف و پایدار برجای گذاشت و به پاسداشت مجاهدت های آن عالم شهید ۱۲ اردیبهشت ماه روز معلم نامگذاری گردید.

از آنجا که علم و دانش، زینت و زیور جوامع بشری و پایه و اساس سعادت، پیشرفت و اقتدار است. هر گونه تلاش و مجاهدتی در این مسیر متعالی، جهاد مقدسی است که شایسته تکریم و تقدیر می باشد. در چنین نگاه ارزشی، حرفه معلمی، افتخاری ارزنده و برخوردار ازشرافت و منزلتی بی بدیل می باشد و معلم بعنوان عمود ساحت اخلاق، معرفت و اندیشه، پرچمدار عرصه علم آموزی و اسباب نجات بشریت از گرداب جهل و نادانی است.
بدینوسیله یاد و خاطره معلم فرهیخته، متفکر دغدغه مند، استاد شهید مرتضی مطهری (ه) و شهدای والا مقام سنگر مقدس تعلیم و تربیت را گرامی داشته و فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت ماه «روز معلم» را به همه استادان، معلمین پرتلاش، صبور و متعهد ساحت فرزانگی و دانایی بالأخص معلمان و مدرسان پرتلاش استان شهید پرور اصفهان تهنیت گفته و از درگاه لایزال الهی توفیقات روزافزون همه فعالان حوزه معرفت و اندیشه را در پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و اعتلای روزافزون فرهنگ و اندیشه، مسألت می نمایم.

سیدرضا مرتضوی
استاندار اصفهان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =