هواپیما فرودگاه

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اجرای طرح بودجه‌ریزی عملیاتی در ۱۰ فرودگاه کشور تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش ایراسین و به نقل  از وزارت راه و شهرسازی، «احمد مظفر»، گفت: بودجه ریزی عملیاتی (بر مبنای عملکرد یا بهای تمام شده) یک تکلیف قانونی بر اساس ماده ۱۶ قانون خدمات کشوری و نیز برنامه‌های توسعه چهارم، پنجم و ششم بوده که باید از سال ۸۶ در سازمان‌ها اجرا می‌شد.  

وی افزود: سال ۹۸، اهتمام جدی برای اجرای این تکلیف مغفول مانده در دستور کار قرار گرفت و در گام نخست طی فرایند قانونی شرکت پنکو که از شرکت‌های باسابقه و مورد تایید سازمان برنامه و بودجه و افتا(امنیت فضای تبادل اطلاعات) به عنوان مجری طرح انتخاب شد.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه روش مدل برنامه‌ریزی در طرح بودجه‌ریزی عملیاتی شامل ۱۰ گام است، توضیح داد: مرحله نخست شناسایی خدمات شرکت و مرحله دوم طراحی فرایند انجام خدمات را شامل می‌شود مرحله بعد شناسایی فعالیت‌های مرتبط با خدمات است و سپس هزینه‌یابی فعالیت‌ها، تخصیص شناسه از سازمان اداری و استخدامی برای تعریف فعالیت‌ها، طراحی مدل اجرایی، تعیین واحدهای هدف و آموزش واحد مجری (فرودگاه)، عقد تفاهمنامه با واحد مجری، تخصیص بودجه به روش بودجه‌ریزی عملیاتی و پایش ارزیابی عملکرد انجام می‌شود.

مظفر عنوان کرد: این طرح پنجم اردیبهشت ۱۴۰۰ در جلسه هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تصویب و از ابتدای امسال عملیاتی شده است.

وی در تبیین مهمترین مزایای بودجه‌ریزی عملیاتی در مقایسه با بودجه ریزی سنتی توضیح داد: در این راستا می‌توان به تخصیص هدفمند اعتبارات، امکان ردیابی اعتبارات از مرحله تخصیص تا هزینه‌کرد (بر اساس بهای تمام شده و ۵۰۰ تا ۷۰۰ فعالیت تعریف شده) و امکان ارزیابی عملکرد واحد مجری نسبت به خدمات خروجی بر مبنای فعالیت هدف گذاری شده اشاره کرد.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی گفت: در گام نخست، این طرح تا امسال در ۱۰ فرودگاه شامل بندرعباس، اصفهان، تبریز، گرگان، کرمانشاه، یزد، بوشهر، لارستان، رشت و آبادان عملیاتی می‌شود.​

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =