نهاده دامی

دبیر انجمن مرغداران اصفهان گفت: تعدادی از مرغداری‌ها نهاده‌های دامی ندارند و هم اکنون ذرت و سویا فعلا وجود ندارد.

پاکزاد در گفت و گو با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: از دو هفته پیش نهاده‌های دامی در بازار نیست و بارگیری صورت نگرفته است و ذرت و سویا در بازار وجود ندارد.

وی بیان داشت: از حدود ۱۵ تا ۲۶ روز که به دلیل اینکه نمی توان ارز را جابه جا کرد بین خریدار و فروشنده، ‌ نتوانستیم بارگیری نهاده های دامی را انجام دهیم و تعدادی از مرغداری ها نهاده های دامی ندارند.

دبیر انجمن مرغداران اصفهان دلیل افزایش قیمت شدید مرغ را کاهش تولید عنوا کرد و گفت: با توجه به اینکه مرغداران ما طی ۵ تا ۶ سال گذشته جوجه‌ریزی کردند و ضرر دادند به همین دلیل انگیزه ای برای تولید نداشتند و همین مسئله میزان تولید را کاهش و از سوی دیگر کمبودهای در نهاده‌های دامی مانع پیش رو بود که همه باعث افزایش قیمت مرغ شد.

وی که قیمت مرغ زنده در کشتارگاه ها به ۹ هزار تومان رسید که یک امید تازه ای بین مرغداران برای تولید مرغ ایجاد کرد، ‌گفت: در حال حاضر قیمت مرغ درکشتارگاه ها به ۸ هزار و ۶۰۰ رسیده است.

وی بیان داشت: در حالی قیمت مرغ در ستاد تنظیم بازار مشخص میشود که اصلا مرغدار را دعوت نمی کنند که رابطه مستقیم با تولید مرغ و مشکلات آن دارد  و همین مسئله سبب شده همواره قیمت مرغ واقعی نباشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =