به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی ذوبآهن، وزیر راه و شهرسازی در این کنفرانس گفت: ذوب آهن اصفهان در شرایط سخت تحریم دشمن، ایران را در جمع تولید کنندگان ریل دنیا قرار داد که دستاورد بسیار ارزشمندی است و هم اکنون ریل استاندارد این کارخانه در محورهای مختلف کشور مورد استفاده قرار می گیرد، همین جا شایسته می دانم از مسئولین و کارگران پرتلاش این مجموعه تشکر و قدردانی نمایم.
محمد اسلامی افزود: اولین هدف ما این بود که در راستای خودکفایی متعهدانه بایستیم و اجازه ندهیم که ریل و سوزن مورد نیاز کشور از خارج وارد شود. لذا شرکتها و کارخانجات سازنده را حمایت و پشتیبانی کردیم و آنها کار را به نتیجه رساندند؛ اگر چه این تحقیقات ۲۰ سال به طول انجامیده بود اما هم اکنون نتیجهاش این است که ریل در داخل کشور تولید میشود و برای پروژههای زیرساختی نصب و به بهرهبرداری میرسد.
محمد اسلامی ضمن تاکید بر حمایت از تولید داخل خاطرنشان کرد: باید همه ما متعهد باشیم که صنعت حمل و نقل را در کشور توسعه دهیم و این توسعه باید در شان مردم ایران باشد.
وی افزود: حمایت از تولید داخل نقش بسزایی در توسعه راه آهن دارد، زیرا تفاوت در دانش و فناوری شکل می گیرد و برای توسعه پایدار راه آهن نیاز به حمایت از تولید داخل داریم.
اسلامی تصریح کرد : نیازمند تحول فکری و عملی در توسعه زیر ساخت، منابع انسانی و ساز و کار فرایندها بودیم که در این راه اقدامات زیادی انجام دادیم که بخشی از نتایج این تحول در سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ قابل مشاهده است.
وی گفت: با ریل گذاری که در خطوط راهآهن کشور انجام شده است ما از سال گذشته تا به حال در یک بازه زمانی ۱۲ ماهه و نیز تا پایان خدمت دولت ۹۰۰کیلومتر ریل گذاری می کنیم که شش و نیم برابر معدل سال های گذشته می باشد و این ثمره هم عزیزان فعال در این حوزه بوده است.
در ادامه سعید رسولی، مدیرعامل راهآهن جمهورس اسلامی نیز گفت: با حمایتهای مقام معظم رهبری، در توسعه صنعت ریلی کشور شاهد پیشرفت های خوبی هستیم و برنامه های علمی و تکنولوژیک ریلی طبق سند چشم انداز به نقطه مطلوبی رسیده است.
وی اضافه کرد : با تکیه بر توان متخصصان و تولید کنندگان داخلی میتوانیم در توسعه کمی و کیفی صنعت ریلی کشور گام های مهمی برداریم.
رسولی ادامه داد: ارتباط صنعت با دانشگاه میتواند گره ها و مسایل را بگشاید، استفاده حداکثری از ظرفیتهای موجود و در کنار آن فعالیت های مرکز جهادی پیشرفت و کارگروه های آن که اساتید دانشکده راه آهن هستند، محلی برای تلاقی نخبگی، صنعت و کارشناسان برای حل مسائل اولویت دار می باشد.
ارسال نظر