به گزارش ایراسین و به نقل از فارس، احمد کریمی، درباره آخرین وضعیت اعزام کامیونها به بندر امام خمینی (ره) برای حمل کالاهای اساسی و نهادهها اظهار کرد: مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حملونقل جادهای از چندی پیش در بندر امامخمینی(ره) مستقر شده است تا بتواند از طریق استانها، کامیون جذب کند. در این حوزه بیشتر از استانهای اصفهان، خراسانرضوی و فارس کامیونها به سمت بندر امامخمینی(ره) میروند.
دبیر کانون انجمنهای صنفی کامیونداران کشور با اشاره به برگزاری جلسه با سازمان راهداری و حملونقل جادهای درباره بررسی رفع موانع اعزام کامیون به بندر امامخمینی(ره) و تسریع در تخلیه کالاهای اساسی و نهادهها اظهار کرد: تصمیم گرفته شد شرکت حملونقل مبدأ اگر ناوگانی را اعزام میکند، امکان صدور بارنامه را هم در مبدأ اعزام داشته باشد، یعنی اینگونه نباشد که شرکت حملونقلی در مبدأ تلاش کند و کامیون به بندر امام اعزام کند، اما بارنامه را شرکت حملونقل دیگری صادر و کمیسیون را هم آن شرکت دریافت کند.
وی گفت: همچنین در جلسه با مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حملونقل جادهای پیشنهاد شد و درخواست دادیم از کامیونهای درونشهری برای حمل کالاهای اساسی از بندر امامخمینی(ره) استفاده شود. بخشی از این ناوگان کارت هوشمند دارند، اما همچنان در درونشهر فعالیت میکنند. این کامیونداران درونشهری، مشکلی بابت تردد در جادهها ندارند.
وی ادامه داد: در حال حاضر از طریق اتحادیه کمپرسیداران بارکش شهریِ استانها در حال هماهنگی هستیم و با همه اتحادیهها جلساتی در حال برگزاری است تا از روز جمعه ۲۵ تیر این ناوگان به بندر امامخمینی(ره) اعزام شود.
وی ادامه داد: در پیشنهاد سوم اعلام کردیم بخشی از ناوگان باری ما نظیر کمپرسیها که در حال حاضر در حمل کلینکر و سایر کالاها فعالیت میکنند و امروز چندان ضروری نیستند، بهتر است به سمت بندر امام خمینی هدایت شوند تا تخلیه کالاهای اساسی و نهادهها به تعادل برسد، سپس به وظیفه قبلی خود برگردند. سازمان راهداری و حملونقل جادهای در حال بررسی است و امیدواریم به نتیجه برسد ناوگانی که در حمل کلینکر، سیمان یا دیگر کالاهای ساختمانی فعالیت میکنند، فعلا به سمت بندر امام هدایت شوند تا حداکثر تخلیه را داشته باشیم.
کریمی درباره مشوق سازمان راهداری مبنی بر ارائه روغن با تعرفه مصوب و لاستیک دولتی به کامیوندارانی که به سمت بندر امام میروند، گفت: فقط ناوگانی که به بندر امامخمینی(ره) میرود، روغن با نرخ مصوب دریافت میکند و هنوز کامیونداران ما در دیگر نقاط کشور با مشکل تامین روغن مواجه هستند.
همچنین تعداد لاستیک با ارز دولتی چندان نیست که جوابگوی ناوگان باشد و اگر این موضوع را مطرح کنیم، ممکن است با مشکل کمبود عرضه لاستیک با ارز دولتی مواجه شویم و نوعی بیاعتمادی ایجاد شود و در آینده اگر شرایطی خاص و بحرانی ایجاد شد دیگر کامیونداران اعتماد نکنند. در این راستا از سازمان راهداری و حملونقل جادهای آمار لاستیکها را خواستیم تا اگر کامیونهایی به بندر امام اعزام میکنیم، خیالمان راحت باشد.
کریمی افزود: البته مشکلی که در اینباره وجود دارد، گرمای شدید در استان خوزستان و بندر امامخمینی(ره) است، همچنین ترددهای یکسر خالی برای کامیونداران صرفه اقتصادی ندارد، با این حال کامیونها به منطقه اعزام شدهاند.
دبیر کانون انجمنهای صنفی کامیونداران کشور درباره نامه اتحادیه واردکنندگان نهادههای دام و طیور ایران به وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر مشکل کمبود کامیون حمل کالا از بنادر و انحصار در بارگیری و حمل محمولههای متعلق به شرکت پشتیبانی امور دام در بندر امام و تاخیر تحویل تعهدات واردکنندگان به دامداران و مرغداران توضیح داد: پیش از اینکه به مرحله بارگیری برسیم، این مشکلات وجود دارد و فرآیند را طولانی میکند و موضوع کاملا درست است، درخواستی دادهایم و نیازی را اعلام کردهایم مبنیبر اینکه این فرآیند تا زمانی که به مرحله بارگیری برسد، مدت زمانی را سپری میکند که باید تسهیل شود.
وی ادامه داد: در راستای تسریع و تسهیل خروج کالاهای اساسی از بندر امام(ره) سازمان راهداری و حملونقل جادهای تلاش کرد در بارگیری موضوع کد دامپزشکی را حذف کند تا تسریع در بارگیری انجام شود و در حال حاضر بدون کد دامپزشکی بارنامه صادر میشود و این مشکلات را کاهش میدهد. شرکت پشتیبانی امور دام نیز میتواند این فعالیت را سرعت ببخشد.
ارسال نظر