صلواتی

مجری آزادراه‌های مرکز و جنوب کشور گفت: بخش باقیمانده آزادراه شهید سردار حجازی(شرق اصفهان) به طول ۸ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۲۰  میلیارد ریال، هفته آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایراسین؛ علیرضا صلواتی با اشاره به آخرین وضعیت ساخت آزادراه‌های کشور و تکمیل کریدور شمالی – جنوبی آزادراهی کشور اظهار داشت: ۵۵ کیلومتر از قطعات یک و دو آزادراه شرق اصفهان، حدفاصل آزادراه اصفهان – کاشان تا جاده فرودگاه، آبان امسال در ارتباط ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور تکمیل شده و به بهره‌برداری رسید. 

وی ادامه داد: بخش باقیمانده قطعه دوم آزادراه شرق اصفهان که یکی از مهم‌ترین بخش‌های این آزادراه در تکمیل کریدور شمالی – جنوبی آزادراهی کشور و همچنین اتصال این کریدور به کریدور جاده‌ای شرقی – غربی کشور و جاده نائین به شمار می‌رفت، طی ماه‌های گذشته تکمیل شده و در آستانه بهره‌برداری بوده که قرار است هفته آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری برسد. 

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با بیان اینکه برای این پروژه یک هزار و ۵۲۰  میلیارد ریال هزینه صورت گرفته، تصریح کرد: در شرایطی که تا سال ۱۳۹۷، این پروژه تنها ۴۱ درصد پیشرفت داشت، با برنامه‌ریزی صورت گرفته در دو سال گذشته، زمینه فعالیت شبانه‌روزی و پیشرفت بالغ بر ۵۹ درصدی در بخش ۸ کیلومتر صورت گرفته که این در نوع خود قابل توجه است. 

وی با اشاره به ارزش فعلی پروژه تصریح کرد: ۸ کیلومتر باقیمانده این بخش با هزینه بیش از یک هزار و ۵۲۰ میلیاردی، در حال حاضر ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال داشته و نقش مهمی در تکمیل کریدور شمالی – جنوبی آزادراهی کشور دارد. 

صلواتی درباره مزایای اهداف و مزایای تکمیل بخش پایانی آزادراه شهید سردار حجازی تصریح کرد: تکمیل بخش مهمی از حلقه مفقوده کریدور آزادراهی شمال- جنوب کشور، تسهیل در حمل و نقل بار  و مسافر استان‏های شمالی کشور به استان‌های اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و کهکیلویه و بویر احمد، افزایش بهره‏وری آزاد راه اصفهان ـ نطنز ـ کاشان و اتصال کریدور شرقی – غربی کشور به کریدور آزادراهی شمالی – جنوبی کشور از جمله دلایل اهمیت این پروژه به شمار می‌رود.

وی درباره اهمیت کل پروژه آزادراه سردار شهید حجازی نیز گفت: کاهش زمان سفر بین استان‌های شمالی و جنوبیبالغ بر ۸۰ دقیقه، کاهش ۳۵ کیلومتری مسیر اتصال شمال به جنوب اصفهان، کاهش مصرف سوخت سالانه بالغ بر ۱۵ میلیون لیتر و ۷۳۰ میلیون لیتر در دوره بهره‌برداری ۲۰ ساله، کاهش سوانح و تلفات جاده‌ای استان حدود ۱۵ درصد (کاهش تلفات جاده‌ای حدوداً ۲۵۰ نفر در دوره بهره‌برداری ۲۰ ساله) و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی طی دوره ۲۰ ساله معادل ۲ میلیون تن دی اکسید کربن از جمله مهم‌ترین مزایای این آزادراه به شمار می‌رود. 

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان در ارتباط با قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان تصریح کرد: کار قطعه سوم این آزادراه نیز که از ۷۰ کیلومتری نطنز تا سه‌راهی مبارکه امتداد می‌یابد و ترافیک را به طور کامل از شهر اصفهان خارج و به سمت سه‌راهی مبارکه هدایت می‌کند، از بهمن سال گذشته آغاز شده و امیدوار هستیم که تا پایان امسال بخشی از این قطعه نیز مورد بهره‌برداری قرار گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: در کنار پروژه‌های استان اصفهان، پروژه‌های آزادراهی مرکز و جنوب کشور مثل آزادراه اصفهان- شیراز، شیراز- بوشهر، کرمان- زاهدان و سایر آزادراه‌ها نیز در حال اجرا بوده و از این رو مهم‌ترین پروژه آزادراهی ما، شبکه آزادراهی کشوری است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =