• ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
  • کد خبر: 21975
  • readingTime: ۱ دقیقه
گاز طبیعی

برآورد آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد تولید گاز طبیعی روسیه در ۲۰۲۲ رکورد می‌زند.

به‌ گزارش خبرنگار ایراسین به نقل از اویل پرایس، انتظار می‌رود تولید گاز طبیعی روسیه در سال جاری میلادی به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یابد و از رکورد ۲۰۲۱ نیز عبور کند. این در حالی است که صادرات گاز روسیه به اروپا زمستان امسال بسیار کمتر از حد رایج بود.

آژانس بین‌المللی انرژی روز گذشته در گزارش خود از بازار گاز اعلام کرد که تولید گاز طبیعی روسیه در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۰ ‌درصد افزایش‌ پیدا کرده و به رقم بی‌سابقه ۷۶۲ میلیارد متر مکعب رسیده‌ است.

بر اساس این گزارش شرکت گاز پروم روسیه با تولید حدود ۵۱۳ میلیارد متر مکعب گاز، به ‌تنهایی تولید ۸۰ درصد گاز روسیه را بر عهده داشته است. اگرچه این رقم بالاترین مقدار تولید گاز این شرکت از سال ۲۰۰۸ تاکنون بوده اما همچنان پایین‌تر از ظرفیت رسمی تولید گاز پروم یعنی ۵۵۰ میلیارد متر مکعب است. آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد که تولید گاز طبیعی روسیه در سال جاری میلادی به رکورد تازه ۷۶۳ میلیارد مترمکعب برسد.

فاتح بیرول پیشتر در تاریخ ۲۳ دی ماه اعلام کرده بود که به نظر می‌رسد صادرات گاز طبیعی روسیه به بازار اروپا به‌طور مصنوعی کاهش یافته است و سیستم‌های انرژی با اتکای بیش از حد به یک عرضه‌کننده برای تأمین این منبع انرژی کلیدی، با خطرهای قابل‌توجهی روبه‌رو هستند.

بحران روسیه و اوکراین نگرانی دیگر بازار گاز و تحلیلگران است. هرگونه اقدام نظامی عرضه گاز روسیه به اروپا را مختل می‌کند و آمریکا می‌تواند فعالیت خط لوله انتقال نورداستریم -۲ را که منتظر دریافت مجوز است، متوقف کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =