فرزادی پور

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: بعد از پایان عملیات حج تمتع، ایران ایر آمادگی دارد تا پروازهای حج عمره را بعد از ۸ سال مجددا برقرار کند.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، شمس الدین فرزادی پور مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در نشست خبری درباره نحوه برگزاری عملیات بازگرداندن حجاج به میهن، اظهار داشت: عملیات رفت حجاج طی ۳۰ روز انجام شد، اما عملیات برگشت ۲۱ روزه است که کاهش ۸ روز را با افزایش حجم پروازی باید جبران کنیم. در همین راستا به دنبال تامین ناوگان از سایر ایرلاین‌ها هم هستیم.

به گفته مدیرعامل ایران ایر در عملیات برگشت حجاج، روزی وجود دارد که ۲۱ پرواز در روز انجام خواهد شد که برای آن برنامه ریزی ویژه‌ای انجام گرفته است.

وی ادامه داد: خدا را شاکریم که هواپیمایی هما به عنوان خادم زائران بیت الحرام پروازهای حج ۱۴۰۲ را در مرحله رفت با انجام ۳۷۷ پرواز از ۲۱ پرواز انجام داد.

وی از دو هواپیمایی معراج و قشم ایر که ایرلاین‌های معین ایران ایر در عملیات رفت حجاج بودند، تشکر کرد و گفت: ۸۷ هزار و ۶۱۹ مسافر را در عملیات رفت جابجا کردیم که ۱۱۲ پرواز بدون تاخیر و ۶۰ پرواز تعجیل (به معنی فراهم شدن فضای مناسب) در ساعت زودتر انجام شده است.

فرزادی پور گفت: میانگین تاخیر پروازهای حج امسال ۴۸ دقیقه بوده است. سال قبل میانگین ۲۰ دقیقه بود که دلیل اصلی آن افزایش ۲ برابری پروازهای حج طی امسال بود.

وی از مجموعه مراقبت پرواز که در مدیریت تاخیرها بسیار تاثیر گذار بود نیز قدردانی کرد.

مدیرعامل ایران ایر درباره توسعه پروازها با عربستان نیز گفت: بعد از عملیات حج تمتع، آمادگی داریم برای انجام عملیات حج عمره در صورت توافق با عربستان، پرواز برقرار کنیم. در حال برنامه ریزی برای برقراری پروازهای حج عمره هستیم.

وی توضیح داد: در صورت پیشرفت روابط با عربستان مجوزهای پروازی اخذ خواهد شد و غالب پروازها زیارتی خواهد بود، در عین حال امکان برقراری پروازهای کارگو هم بین دو کشور هست.

مدیرعامل ایران ایر گفت: اگر عربستان فرودگاه طائف را آماده کند امکان برقراری پروازهای ایران ایر به فرودگاه طایف هم وجود دارد.

وی درباره اینکه آیا مشکلی در سوختگیری پروازهای حج در فرودگاه‌های عربستان وجود نداشت، گفت: هیچ مشکلی وجود ندارد. فقط برای کاهش هزینه حجاج سوخت گیری در داخل انجام می‌شود، مشکلی از بابت سوختگیری در فرودگاه‌های عربستان وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =