• ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
  • کد خبر: 42225
  • readingTime: ۳ دقیقه
بازار مسکن

تابستان شلوغ‌ترین‌ فصل در بازار مسکن اصفهان است و در این فصل نیز شهریور، شلوغ‌ترین ماه برای مشاوران‌ املاک اصفهانی به حساب می‌آید. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد در اولین هفته شهریور آپارتمان‌های متنوعی در محدوده کشاورزی، کشوری، کاوه و خانه اصفهان با کف قیمت یعنی ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان برای رهن کامل در پلتفرم‌های آنلاین آگهی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مستاجران برای رهن کامل یک آپارتمان در اصفهان حداقل به بودجه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارند. اگرچه سال ۹۷ با این بودجه امکان خرید یک آپارتمان نوساز در بسیاری از مناطق اصفهان وجود داشت. بررسی آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد ارزان‌ترین آپارتمان‌های استیجاری با رهن کامل بدون اجاره ماهانه در چهار محله اصفهان قرار دارند. این چهار محله به هیچ وجه در میان مناطق پایین‌شهر اصفهان نیستند و اتفاقا تقاضا در بعضی از این محله‌ها برای اجاره ملک بسیار بالاست.

کشاورزی

تعداد زیادی از آگهی‌های رهن کامل آپارتمان‌ در اصفهان با بازه قیمت ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان به محله کشاورزی اختصاص دارد. آپارتمان‌های استیجاری این محله شامل نوساز و قدیمی می‌شود که بیشتر املاک قدیمی مورد بازسازی قرار گرفته‌اند. متراژ این آپارتمان‌ها بین ۷۵ تا ۱۲۰ مترمربع است و به امکانات قابل قبولی مجهز شده‌اند.

آپارتمان ۷۵ مترمربعی ساخت سال ۹۸ با رهن کامل ۴۰۰ میلیون تومان، ۹۵ مترمربعی ساخت سال ۹۳ با ودیعه ۴۰۰ میلیون تومان، ۱۰۰مترمربعی نوساز با رهن ۴۸۰ میلیون تومان، ۱۲۰ مترمربع با ۳۰ سال عمر ساخت با رهن کامل ۵۰۰ میلیون تومان و ۹۰ مترمربعی صفر با ودیعه ۵۰۰ میلیون تومانی تنها تعداد کمی از آگهی‌های رهن کامل آپارتمان در منطقه کشاورزی است.

کشوری

بررسی‌ آگهی‌های اجاره ملک در هفته نخست شهریورماه نشان می‌دهد تعداد زیادی از مالکان آپارتمان‌های خود را در محله کشوری با رهن کامل ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان اجاره می‌دهند. متراژ بالا و نوسازبودن مشخصه اصلی این املاک است. درمقابل بیشتر این آپارتمان‌ها در طبقات بالا واقع شده‌اند؛ برای نمونه آپارتمان ۱۲۰ متری نوساز طبقه ۱۰ با رهن کامل ۴۰۰ میلیون تومان، ۱۱۰ مترمربعی صفر طبقه ۱۵ با ودیعه ۴۳۰ میلیون تومان، ۱۰۲ مترمربعی با یک سال عمر بنا طبقه ۶ با رهن ۵۰۰ میلیون تومان و ۱۰۰ مترمربعی صفر طبقه ۱۱ با ودیعه ۵۰۰ میلیون تومانی از جمله آپارتمان‌های کشوری با رهن کامل بدون اجاره ماهانه محسوب می‌شوند.

کاوه

تعداد آپارتمان‌های استیجاره‌ای با رهن کامل در منطقه کاوه به نسبت زیاد است که به بودجه حداقل ۴۰۰ میلیون تومان نیاز دارد. بررسی جزئیات آگهی اجاره‌ این املاک نشان می‌دهد کم‌تر از ۱۰ سال از عمر این آپارتمان‌ها می‌گذرد و از نظر مساحت تنوع زیادی دارند. درمجموع تنوع املاک اجاره‌ای در کاوه بالاست و با هرمتراژ یا امکاناتی می‌توان یک آپارتمان با رهن کامل در این منطقه پیدا کرد؛ برای نمونه با رهن کامل ۴۰۰ میلیون تومان امکان اجاره یک آپارتمان ۱۲۰ مترمربعی با ۸ سال عمر بنا یا آپارتمان ۸۷ مترمربعی نوساز وجود دارد یا با پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان گزینه‌هایی از قبیل آپارتمان ۱۳۰ مترمربعی با ۵ سال عمر بنا، ویلایی ۱۱۵ مترمربعی با ۷ سال عمر بنا و ۱۱۳ متر مربعی فول امکانات نوساز برای انتخاب وجود دارد.

خانه اصفهان

خانه اصفهان یکی از شلوغ‌ترین بازارهای استیجاره‌ای در اصفهان را دارد که در شهریورماه آپارتمان و خانه‌های ویلایی این منطقه با کف قیمت برای رهن کامل آگهی شده‌اند. املاک استیجاره‌ای با رهن کامل در محله خانه اصفهان متراژ بالاتر از ۱۰۰ مترمربع دارند و به صورت دو و سه خوابه طراحی‌شده‌اند ولی عمر بنا بالاتر از ۱۰ سال است. تعدادی از مشاوران املاک این محله می‌گویند خانه‌های استیجاره‌ای خانه اصفهان به دلیل مساحت زیاد برای خانواه‌های پرجمعیت مناسب است. خانه ویلایی ۱۳۵ مترمربعی با ۳۰ سال عمر بنا با رهن ۵۰۰ میلیون تومان، ویلایی ۱۱۳ مترمربعی ۲۰ سال ساخت با رهن ۴۵۰ میلیون تومان و آپارتمان ۱۲۵ مترمربعی با ۱۸ سال سن و رهن کامل ۵۰۰ میلیون تومان ازجمله این املاک به شمار می‌روند.

بالاشهر

شاید تصور شود با بودجه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومانی امکان رهن ملک در مناطق بالاشهر اصفهان وجود ندارد ولی برخلاف تصور تعداد انگشت‌شماری ملک در این بازه قیمتی برای رهن کامل آگهی شده‌اند. براساس مشاهدات میدانی سوئیت‌های فول امکانات با متراژ ۴۰ تا۵۵ مترمربع در مناطقی مانند جلفا، شیخ صدوق، خواجو و عباس آباد به صورت رهن کامل اجاره داده می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =