به گزارش ایراسین به نقل از تجارتنیوز، کرمان موتور که با مونتاژ محصولات هیوندای در ایران شناخته شد در زمان برجام محصولات شرکت جک چین را نیز به سبد محصولات خود اضافه کرد. در دور اخیر فروش خودرو در سامانه یکپارچه این شرکت با سه مدل جک و یک مدل کیامسی حاضر شد. اما قیمت محصولات کرمان موتور در این دور فروش چقدر بود؟
تفاوت قیمت محصولات کرمان موتور در کارخانه و بازار
جک s۳، ارزانترین کراساوور کرمان موتور امروز در بازار آزاد امروز قیمتی معادل ۹۴۰ میلیون تومان دارد. این محصول در سامانه یکپارچه خودرو با قیمت ۹۱۰ میلیون تومان عرضه شد. سود بانکی سپردهگذاری شش ماهه ۷۱۰ میلیون تومان معادل ۷۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، در حالی که خرید این محصول از سامانه یکپارچه بر فرض ثبات قیمتها در بازار و افزایش نیافتن قیمت نهایی خودرو توسط کرمان موتور تنها ۳۰ میلیون تومان است.
جکj۴، اقتصادیترین سدان مونتاژی کشور در سامانه یکپارچه با قیمت ۷۶۵ میلیون تومان عرضه میشود، درحالی که همین محصول در بازار آزاد قیمتی معادل ۷۲۵ میلیون تومان دارد. در واقع این خودرو در بازار آزاد ۴۰ میلیون تومان ارزانتر از سامانه یکپارچه معامله میشود.
KMC J۷، تنها محصول عرضهشده با لوگوی کیامسی در سامانه یکپارچه است که یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان قیمت دارد. قیمت این محصول در بازار آزاد یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان است که به معنای کسب سود ۱۰۰ میلیون تومانی پس از شش ماه است. سود بانکی این مبلغ برای شش ماه معادل ۱۰۷ میلیون تومان است.
جک S۵، کراساوور کهنهکار کرمان موتور با قیمت یک میلیارد و ۲۴۶ میلیون تومان در سامانه یکپارچه عرضه میشود. این محصول کرمان موتور در بازار آزاد امروز قیمتی معادل یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان دارد. به بیان دیگر خرید این خودرو از سامانه یکپارچه ۸۹ میلیون تومان سود را برای خریدار در بر دارد. اگر فرد متقاضی این خودرو تنها قصد سرمایهگذرای برای حفظ ارزش پول خود را داشته باشد، میتواند با سپردهگذاری شش ماهه مبلغ ۱۰۴ میلیون تومان را به عنوان سود کسب کند.
انصراف بالا دلیل فروش کرمان موتور
کرمان موتور به دلیل تعداد انصراف بالای متقاضیان دور دوم سامانه یکپارچه خودرو، یک دوره فروش اقساطی را بدون هیچ محدودیتی و برای تمام مردم برگزار کرد اما، به دلیل سقوط قیمت محصولات این شرکت در بازار آزاد باز هم تعداد متقاضیان به عدد مطلوب این شرکت نرسید. در نتیجه کرمان موتور حضور خود را در دور دوم سامانه یکپارچه برای افرادی که خودرو به آنها تخصیص نیافته بود اعلام کرد.
در بررسی سوابق فروش این شرکت میتوان دریافت که در زمان رونق بازار خودروهای مونتاژی این شرکت هیچگونه ظرفیت اضافهای را نمیپذیرفت اما،حالا به دلیل تعداد انصراف بالا، این شرکتها برای جبران زیان و فروش محصولات خود دست به گریبان سامانه یکپارچه شدهاند.
ارسال نظر