به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، امروز (چهارشنبه ۱۵ شهریور) با وجود گذشت حدود دو ماه از پایان مهلت شرکت ریلی رجا برای تعمیر و بازگرداندن قطارها، خبری از آغاز سرویس دهی به مسافران وجود ندار و اطلاع رسانی درستی نیز در این خصوص انجام نشده است.
مسافران امیدوارند هر چه زودتر مشکلات قطارهای از سیر خارج شد برطرف و واگنهای جدید به برنامه سیر بازگردند و در چارچوب حمایت از حملو نقل عمومی، تعداد این قطارها افزایش هم یابد، اما هم اکنون حدود دو ماه از مهلت یک هفتهای راه آهن به رجا بابت حل مشکل قطارهای حومهای این شرکت تمام شده و همچنان قطاری به سیر بازنگشته است.
مشاهدات حاکی از ازدحام جمعیت بیش از اندازه در قطارهای حومهای پس از تصمیم اخیر است و بسیاری از مسافران و از جمله زنان دارای فرزند خردسال و همچنین سالمندان به امید نشستن بر روی صندلی قطارها حتی یک ساعت پیش از حرکت قطارها در ایستگاه حاضر میشوند؛ در حالی که کل مسیر کمتر از دو ساعت است و با این حال بسیاری از آنها موفق به نشستن بر صندلی نمیشوند و ناچار میشوند مسیر گاها تا دو ساعته را در راهروها بایستند.
جدا از این، هنگام اعلام خط برخی قطارها مانند قطار قزوین به علت کم بودن صندلیها نسبت به مسافران، هجوم مسافران به سمت قطار، صحنههای نامناسبی را رقم میزند.
سوم مرداد کانال اطلاع رسانی قطارهای حومهای اعلام کرد بزودی برخی قطارها و از جمله قطار قزوین۲ به برنامه سیر باز میگردد و این باعث خوشحالی مسافران این مسیر و امیدواری برای بازگشت دیگر قطارهای حذف شده بود. اما با گذشت بیش از ۴۰ روز، این قطار به برنامه سیر اضافه نشد و هیچ قطار دیگری نیز به برنامه بازنگشت.
سیدمیعاد صالحی، مدیر عامل راهآهن ۱۶ تیر در صفحه خود فضای مجازی اعلام کرد: «با توجه به کاهش سطح ایمنی و رفاه ریلباسهای در اختیار شرکت رجا (وابسته به سازمان تأمین اجتماعی) مجوز سیر آنها موقتاً برای یک هفته لغو شد». وی ابراز امیدواری کرد با توجه به قول مساعد وزیر رفاه، به سرعت این قطارها به چرخه خدمترسانی به مردم استان تهران بازگردد اما خبری از ساماندهی وضعیت قطارهای حومهای نیست.
با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاهها و مدارس، بر تعداد مسافران این نوع قطارها افزوده میشود و به تبع آن ازدحام در این قطارها هم افزایش مییابد و مردم انتظار دارند مسئولان حملونقل ریلی هر چه زودتر برای این کار چارهاندیشی کنند.
ارسال نظر