به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، حمید محلهای مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت، شب گذشته (دوشنبه شب) با حضور در یک برنامه تلویزیونی، ضمن اشاره به اینکه خودرو به این "سامانه ملی گارانتی" اضافه شده است، اظهار کرد: خودرو به این سامانه اضافه شده، اما هنوز خودرو سازان داخلی در این سامانه حضور ندارند؛ بر این اساس خودروسازان داخلی در فرآیند کار قرار گرفته و برای این منظرر بایستی شبکه خود را معرفی کنند؛ سپس شبکه آنها ارزیابی و تایید میشود و در سامانه درج خواهد شد.
مدیر کل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت خاطرنشان کرد: البته باید گفت که عدم حضور فعلی این خودروسازان در این سامانه، به معنای نداشتن گارانتی خودرو نیست؛ خودروهای داخلی همگی تا ۶۰ هزار کارکرد و به مدت سه سال دارای گارانتی هستند (در این سه سال خدمات به صورت رایگان ارائه می شود و پس از آن، خدمات پس از فروش با اخذ مبالغ از مشتری صورت میگیرد). ضمن اینکه خودروسازان داخلی تا پایان مهر به سامانه ملی گارانتی وارد خواهند شد.
وی افزود: فرآیند ورود خودروسازان به سامانه انجام شده و در حال اخذ اطلاعات آنها هستیم. سامانه گارانتی مجموعه تعهداتی است که خودروساز به مردم ارائه میکند؛ البته گارانتیها دارای مغایرتهایی هم هستند که در حال بررسی برای رفع این مغایرتها هستیم. ضمن اینکه ارتباط میان سامانههای شرکتها با سامانه گارانتی نیز در حال ایجاد و فراهم شدن است.
این مقام مسئول در وزارت صمت گفت: اینکه برخی خودروسازان، چنانچه شیشه خودرو دودی شده باشد یا کفی آن سهبعدی نصب شده باشد، از گارانتی سرباز میزنند و آن را قبول نمیکنند، به هیچ عنوان صحت ندارد و ممکن هست که شوخی باشد؛ اما اگر مشتریان گزارش و شکایتی در این زمینه داشته باشند، حتما مورد پیگیری و رسیدگی توسط دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت قرار خواهد گرفت.
نظارت بر گارانتی بایستی تقویت شود
مدیر کل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت تاکید کرد: فرآیند نظارت بر گارانتی در کشور بایستی تقویت شود؛ افراد میتوانند در این سامانه شکایت خود را ثبت کنند و ظرف یک هفته نیز به این شکایتها رسیدگی خواهد شد. لازم است که دستگاههای نظارتی هم باید به وزارت صمت کمک کنند.
ارسال نظر