به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: این تاخیر که هفته گذشته، به صورت داخلی به اطلاع کارمندان اپل رسید، به معنای کمک به حفظ کیفیت کنترل در پی ازدیاد باگها در نسخههای اولیه است. مهندسان اپل به جای افزودن ویژگیهای جدید، ماموریت یافتهاند که حفرهها را ترمیم کرده و عملکرد نرم افزار را بهبود دهند. اما سخنگوی اپل در این باره اظهارنظر نکرد.
نرم افزار اپل که برای رابط کاربری تمییز، کنترلهای راحت برای استفاده و تمرکز روی حریم خصوصی، معروف است، یکی از بزرگترین نقاط قوت این شرکت بوده است. این امر، کنترل کیفیت را ضروری میکند. اما این شرکت تمایل دارد ویژگیهای جدیدی را بیافزاید و همزمان، مطمئن شود که سیستمهای عاملش به روانترین و بیایرادترین شکل ممکن، کار میکنند.
اپل در سالهای اخیر، تاکید بیشتری روی کیفیت داشته و این تاکید حتی به معنای به تاخیر افتادن قابلیتهای جدید بوده است.
کِرگ فدریگی، مدیر ارشد مهندسی نرم افزار اپل در بحبوحه نگرانی نسبت به باگهای فراوان نرم افزاری، عرضه ویژگیهای متعدد آیفون را به سال بعد موکول کرده است.
وی در سال ۲۰۱۹، به منظور مهار مشکلات، شیوه ای که اپل، نرم افزار را در آینده طراحی میکند را اصلاح کرد. تحت این رویکرد، هر ویژگی باید به صورت دستی از طریق فرآیندی به نام ویژگیهای پرچمدار، فعال شود و کارمندان تست کننده بتوانند تاثیر آن بر کل سیستم را پیش از افزودنش، ایزوله کنند.
اپل ماه گذشته، نخستین نسخه سیستمهای عامل بعدی آیفون، آیپد و مک را تکمیل کرد. نرم افزار بعدی آیفون و آیپد که به iOS ۱۸ و iPadOS ۱۸ تبدیل خواهد شد، به صورت داخلی، «کریستال» نام دارد و نرم افزار macOS ۱۵، «درخشش» (Glow) نامیده شده است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل معمولا بهروزرسانیهای نرم افزاری بزرگ خود را پس از پیشنمایش آنها برای طراحان نرم افزار و مصرف کنندگان در کنفرانس ژوئن، در سپتامبر هر سال منتشر میکند.
ارسال نظر