فرودگاه

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه فعلاً اجرای رأی دیوان عدالت اداری برای افزایش قیمت بلیط هواپیما متوقف شده است، گفت: با دستور برای توقف اجرای رأی، هیچ ایرلاینی اجازه افزایش قیمت بلیط را ندارد.

به گزارش ایراسین و به نقل از ایلنا، از اتفاقات عجیب در بازار فروش بلیط اینکه ایرلاین‌ها مدعی هستند با رأی دیوان عدالت اداری مجاز به اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما هستند و با استناد به همین رأی دیوان در چند روز گذشته قیمت بلیت برخی از مسیرها تا ۵۰ درصد هم افزایش پیدا کرد و از سوی دیگر سازمان تعزیرات علیه شرکت‌های هواپیمایی که با رأی دیوان قیمت بلیت را افزایش داده‌اند، اعلام جرم کرده و وزارت راه و شهرسازی هم می‌گوید مبنا و ملاک برای قیمت‌گذاری بلیت هواپیما همان نرخ‌های مصوب در خردادماه سال جاری است. در این میان مسافر و مردم قربانی این چانه‌زنی‌ها شدند و در شرایط نایابی بلیت هواپیما مجبور به پذیرش این افزایش قیمت‌ها هستند.

در این درباره «محمدرضا رضایی کوچی» رئیس کمیسیون عمران مجلس از توقف اجرای دیوان عدالت اداری برای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما خبر داد و گفت: در شرایطی قرار داریم که اگر قیمت بلیت هواپیما بیشتر از این اعداد و ارقام شود، بلیت برای برخی از طبقات جامعه هم خارج از دسترس می‌شود. در حال حاضر بلیت هواپیما محدود به درصد خاصی از جامعه شده است و افزایش قیمت‌ها صنعت گردشگری را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: صنعت هوایی به صنعت لوکسی تبدیل شده که تنها عده‌ای خاصی امکان استفاده از آن را دارند و با هرگونه افزایش قیمت برای بلیت هواپیما مخالف هستیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: فعلاً اجرای رأی دیوان عدالت اداری برای افزایش قیمت بلیت هواپیما متوقف شده‌است، هیأت عمومی دیوان از رئیس دیوان دستور متوقف کردن اجرای این رأی را اخذ کرده‌است و با دستور توقف اجرای رأی، هیچ ایرلاینی اجازه افزایش قیمت بلیت را ندارد.

رضایی کوچی گفت: در همین شرایط بلیط هواپیما از سبد خانوار ۸۰ درصد خانوار ایرانی حذف شده‌است.

وی با بیان اینکه حتی با افزایش قیمت‌ها هم متقاضیان دسترسی به بلیت هواپیما ندارند و با کمبود بلیت در بازار مواجه هستیم، اظهار داشت: هر چند که تعدادی هواپیما به ناوگان اضافه شد اما این تعداد پاسخگوی میزان نیاز و تقاضا نیست. هر چند تعدادی هواپیما وارد شد اما از سوی دیگر تعدادی هواپیما هم به جمع هواپیماهای زمین گیر پیوستند و در حالی که تعداد هواپیماهای فعال به ۲۰۰ فروند هواپیما هم نمی‌رسد برای پاسخ به تقاضای موجود تعداد ناوگان فعال باید حداقل به ۴۰۰ فروند هواپیما برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =