به گزارش ایراسین و به نقل از تجارت نیوز، اردشیر امینی اظهار کرد: خودرو پژو پارس به لحاظ کیفیت و کمیت خودرویی است که برنامهریزی شده بود به دلیل ملاحظات خاص که یکی از آنها قدیمی بودن پلتفرم آن است به صورت محدود تولید و تا پایان امسال نیز (خط تولید) متوقف شود.
وی با بیان اینکه میزان ثبت نام برای پژو پارس در سامانه فروش یکپارچه، متناسب با میزان توانایی شرکت ایران خودرو نبوده است، افزود: بیش از ۲۴۶ هزار نفر برای پژو پارس در سامانه خرید ثبت نام کردهاند در حالی که این شرکت توانایی تولید و تحویل به ۱۱۸ هزار نفر را تا پایان امسال داراست.
قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش شرکت ایران خودرو ادامه داد: این شرکت در راستای مشتری مداری و احترام به مردم مکاتباتی را با مسؤولان ذیربط انجام داده است که اگر این مجوز صادر شود تولید خودرو تا زمان تحویل آخرین سفارش ثبت نام شده ادامه پیدا خواهد کرد.
امینی با یادآوری ملاحظات دولت در خصوص توقف خط تولید پژو پارس به دلیل ایمنی پایین آن گفت: اگر تصمیم توقف تولید این خودرو نهایی شود، تولید آن تا پایان امسال ادامه و سپس متوقف خواهد شد.
وی گفت: در چنین شرایطی شرکت ایران خودرو در راستای مشتری مداری، یک خودرو نزدیک به پژو پارس را که سورن ایکس یو پی بوده و دارای ایمنی بالاتری است به مشتریان خود تحویل خواهد داد و تفاوت قیمت را نیز به صورت اقساطی خواهد گرفت تا ضمن آنکه مشتری خودرو بهتری میگیرد؛ فشار مالی کمتری متحمل شود.
قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش شرکت ایران خودرو ادامه داد: هدف گذاری شرکت ایران خودرو تولید بیش از ۵۸۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان امسال است که این رقم در مقایسه با سال گذشته ۲ درصد افزایش را نشان میدهد.
وی هدف ایران خودرو را تمرکز بر روی ارتقای کیفیت و کنترل قیمت و اجابت درخواست مردم در کوتاهترین زمان ممکن عنوان کرد و افزود: امروز جامعه به دنبال یک سفر جامع است یعنی مایل است مشتری از زمانی که یک خودرو را خریداری میکند تا زمانی که نیاز به تعمیر و نگهداری و اسقاط پیدا کرده و خودرو جدیدی جایگزین آن میشود؛ به صورت یکپارچه توسط یک سازمان صورت گیرد.
امینی در زمینه اقدامات انجام شده در شرکت ایران خودرو برای ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی نیز گفت: به دلیل شرایط تحریم ناچاریم از پلتفرم قدیمی استفاده کنیم و چون شرکتهای خودروساز اروپایی از جمله پژو که با ایران خودرو مشارکت داشتند ارتباط خود را به یکباره قطع کردند، سرمایه گذاری و تأمین منابع انسانی دوجانبه در این زمینه معطل مانده است.
قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش شرکت ایران خودرو یادآور شد: در چنین شرایطی که با واسطهها مواجهیم، چون در قطعه سازی و تأمین دانش فنی ما واسطه دخیل میشود، کنترل کیفیت سخت شده؛ از این رو بعضاً خودروهای تولیدی در تأمین قطعه دچار کاهش کیفیت میشود.
امینی تاکید کرد: برای حل این مشکل به دنبال آن هستیم که تأمین کنندگان قطعه برای تولید یک خودرو را به صورتی پایش کنیم که یک خودرو با کیفیت و مقبول را تولید و تحویل مشتری دهیم.
وی با بیان اینکه شرکت ایران خودرو به دنبال آن است که داخلی سازی یک خودرو را از صفر تا صد انجام دهد تا کنترل کیفیت در آن اتفاق بیفتد اضافه کرد: وقتی دچار تحریم میشویم پلتفرم باید تغییر کند و وقتی این اتفاق میافتد دچار یک خلأ در تولید میشویم که باید سریعاً جایگزین شود.
امینی ادامه داد: در همین راستا دستیابی به یک خودرو ملی از اهمیت فراوانی برخوردار است و بر همین اساس هفته گذشته خودرو "ری را " (K۱۲۵) که از صفر تا صد داخلی سازی شده و توسط متخصصان ایران خودرو تولید شده است، رونمایی شد.
وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت مقولهای است که میتواند روی توانمندی خودمان محقق شود افزود: وقتی روی توانمندی سایر کشورها حساب باز میکنیم اگر توقف و خلأ ایجاد شود آن مشکل به ما ارتباط پیدا میکند در حالی که دلیل واقعی آن به بدعهدی شرکت تأمین کننده قطعه و شرکای تجاری است.
ارسال نظر